Європа фінансує 60% водневих проектів у світі

Європа реалізує 128 водневих проектів, що становить майже 60% від загального обсягу проектів у світі.

Про це свідчить доповідь, яку підготувала глобальна ініціатива Нydrogen Council, що об'єднує сотню провідних енергетичних, транспортних, промислових та інвестиційних компаній, спільно з консалтинговою фірмою McKinsey, передає hightech.plus

«Європа стала абсолютним лідером у розвитку водневої енергетики», - зазначають аналітики.

На початок 2021 року понад 30 країн опублікували стратегії розвитку водневої енергетики і виділили кошти на декарбонізацію економіки через водневі технології. Анонсовано не менше 228 великих проектів, в основному у Європі, Азії та Австралії, у сферах великомасштабної промисловості, транспорту та інфраструктури. Якщо всі вони виявляться успішними, загальний обсяг інвестицій складе до 2030 більше $300 млрд., з яких $80 млрд можна вважати зрілими інвестиціями, тобто ці проекти знаходяться на стадії планування, будівництва або вже функціонують.

Найбільше водневих проектів анонсовано в Європі -128, 46 — в Азії, 24 — в Океанії, 19 – у Північній Америці. Серед них 17 гігаватних проектів, знову ж таки в Європі, Австралії, на Близькому Сході і в Чилі.


За прогнозами, до 6,7 млн тонн водню буде вироблено по всьому світу до 2030 року. Стимулом до розвитку чистих ініціатив стали не в останню чергу податки на викид вуглекислого газу.

В сфері водневого транспорту лідирують Японія і Південна Корея. До кінця десятиліття у світі зявиться 4,5 млн автомобілів на паливних елементах та 10 500водневих заправних станцій. При цьому ціни на «зелений» водень падають швидше, ніж очікувалося, перш за все, через більш швидкий розвиток ланцюга поставок електролізерів і зниження цін на енергію.

Ціни на сірий водень, за прогнозом аналітиків, залишаються стабільними, близько $1,59 за кг, тоді як на «зелений» водень вони впадуть до 2050 року з $4-5,5 до $1,50 за кг. А в оптимальних регіонах вартість зеленого водню стане нижче ціни сірого вже до 2030 року. Низьковуглецеве виробництво водню, як очікується, почне з'являтися до 2025 року.

Найдешевшим способом транспортування водню на короткі і середні відстані стане перероблений трубопровід — в тому випадку, якщо в регіоні є стабільний попит на водень. В умовах коливань попиту дешевше використовувати вантажівки. Для перевезень на великі відстані зручніше звертатися до морського транспорту.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка