Як у Франції популяризують та контролюють якість встановлення теплових насосів

Впровадження нових високоефективних видів обладнання для опалення та кондиціонування має моральний бік – інколи нову техніку пропонують некваліфіковані та недобросовісні особи та організації, що негативно впливає на досягнення економії енергоносіїв. В даний час для українців це стосується теплових помп, які є новим і економним видом використання відновлюваної енергії. Цікавим є досвід Франції, де подбали про захист прав споживача теплових помп.

Франція мала невдалий досвід в 1975-1985 роках введення в дію теплових помп, який пов’язаний з відсутністю професійних монтажників теплових помп і великою кількістю неякісного обладнання. Це тоді й зупинило поширення обладнання на наступні 10 років.

З 1997 року велика французька енергетична компанія EDF та Французьке агентство з охорони довкілля та енергетики ADEME ініціювали відновлення ринку теплових помп. Щоб не повторити попередніх помилок, увагу зосередили на контролюванні розвитку ринку, особливий акцент робився на якість.

Для просування теплових помп започаткували організацію ринку цього обладнання – цим зайнялася Французька асоціація теплових помп AFPAC. Вона об’єднала всіх учасників галузі теплових помп – від виробників до монтажників. Її ціль – сприяти впровадженню теплових помп для опалення і охолодження, роблячи особливий акцент на якості. Асоціація стала потужним фактором сприяння розповсюдженню технології. Вона забезпечила «місце» для обговорення теми теплових помп і розробки стратегії просування і координації з усіма учасниками галузі. AFPAC має повноваження для обговорення багатьох питань, в т.ч. з державними органами про фінансові стимули. 

Для забезпечення якості було прийнято рішення про механізми контролю та про підвищення якості. Населення отримало підтримку в тому, що воно отримає якісні теплові помпи та якісні послуги з монтування цього обладнання. З 1997 року розроблено три основних механізми контролю якості.

Хартія якості для бурильників, QualiForage, надає громадськості можливість визначити бурильників, які виконують роботу якісно. Ці спеціалісти повинні дотримуватись кількох правил: технічний, адміністративний та юридичний аспекти. 

Бурильники приймають участь в дні технічної інформації для вивчення нової інформації: правильне проектування, буріння, організація будмайданчика, правила безпеки і охорони довкілля. Вони повинні давати 10-літню гарантію на вертикальний зонд. Буріння повинно проводитися згідно законодавства. Бурильні компанії підписують письмові зобов’язання (щорічно) про дотримання правил, встановлених хартією. Вони повинні притримуватись методології роботи і їх можна контролювати. За це вони отримують перевагу за рахунок рекламних кампаній, які інформують громадськість про компанії, які проводять роботи якісно. Список бурильників можна побачити на сторінках Асоціацій.

Хартія якості для монтажників, QualiPAC, базується на визнанні того, що монтаж теплової помпи є однією з основних складових успішної роботи системи. Тут задіяна система якості, яка включає в себе:
- 10 обов’язків монтажників перед клієнтами, включно з необхідністю проводити практичні термічні заміри в приміщенні для оцінки енергетичної потреби;
- Чітко встановлені умови вступу та виключення з хартії, а саме мінімальний рівень професійної підготовки і обов’язки передавати хартії встановлені системи для контролю якості;
- Навчальний курс, який складається з трьох різних рівнів згідно досвіду монтажників;
- Наявність регламентуючих засобів, напр.,  вимірювальних програм і технічних інструкцій, які містять відомості про конструкцію і правила монтажу теплових помп;
- Система перевірки якості, яка включає в себе позапланові перевірки монтажників на місцях;
- План рекламної кампанії, яка містить інформацію для громадськості і професіоналів, буклети, веб-сторінки, прес-релізи і т.д.

Хартія якості для виробників теплових помп - NF PAC. NF PAC є необов’язковим маркуванням якості для підтвердження того, що обладнання відповідає вимогам, встановленим спеціальними європейськими стандартами і положеннями. NF PAC – це знак якості для покупців, який присвоюється  Французьким агентством страхування якості AFAQ. І на цей знак розповсюджується економічне стимулювання.

Розроблено кілька інформаційних механізмів для покупців:
- Буклети про теплопомпові системи;
- Активні виступи з презентаціями на виставках, присвячених відновлюваним джерелам енергії;
- У Франції працює близько 350 радників, які надають рекомендації громадянам для досягнення енергетичної ефективності; проводяться інформаційні курси, які допомагають їм ефективно пропагувати рішення для використання теплових помп;
- Інформація про теплові помпи надається інженерам-енергетикам ADEME, які працюють в 26 офісах в сільській місцевості. Інженери через свої контакти з місцевими органами влади пропагують використання теплових помп;
- Інформація про теплові помпи також доступна на веб-сторінках www.ademe.fr; www.afpac.org; www.geothermie-perspectives.fr.

Розповсюджуються технічні правила проектування і монтажу теплопомпових схем, щоб вони стали загальними і використовувались спеціалістами, які вже працюють в цьому секторі і для новачків. 

По темі: У скандинавських країнах теплові насоси зменшують електровитрати на опалення в 3 рази

По матеріалах: teplonasos.ua

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка