Як отримати гроші на розробку енергозберігаючих технологій та еко-додатків

Українські компанії, які втілюють проекти зі зменшення шкідливого впливу на клімат та розробляють енергозберігаючі технології, можуть отримати безповоротну фінансову допомогу. 

Гранти надаються в рамках проекту "Кліматичні інноваційні ваучери", який команда "Greencubator" реалізує в рамках програми Європейського банку реконструкції і розвитку FINTECC за фінансової підтримки EU Neighbourhood Facility, передає Слово Просвіти

«Інноваційні ваучери - це безповоротна фінансова допомога, але компанія повинна інвестувати у проект не менше 25% власних коштів, - пояснює співзасновник «Greencubatвor» Роман Зінченко. - Проект має бути інноваційним, а результатом його впровадження має стати підвищення енергоефективності, ресурсоефективності, скорочення впливу на довкілля та клімат планети».

Кошти "Кліматичних інноваційних ваучерів" можна отримати на будь-які технологічні рішення, які зменшують викиди парникових газів і негативний вплив від людської діяльності на природу і клімат. 

«Будь-яка людська діяльність впливає на довкілля: і сталеваріння, і вирощування корів на фермі, і навіть буденне приготування кави дає викиди СО2 в атмосферу, - зазначають брати Зінченки. - "Greencubator" допомагає українським інноваторам отримати кошти на вдосконалення існуючих екологічних і енергозберігаючих технологій, розробку "зелених" мобільних додатків, пристроїв і програм, лабораторні випробування розробок, захист інтелектуальної власності та програму виходу на ринок вдалих екоінновацій».
Нині компаній, які прагнуть залучити кошти, стає більше, і зацікавленість у нових зелених розробках збільшується, зауважують Роман та Андрій Зінченки. «До нас звертається малий і середній бізнес, стартапи та корпорації, які існують на ринку не менше року і відповідають критеріям, які вказано на сайті проекту www.climate.biz», - пояснюють вони.

На додачу, третій рік поспіль мережа енергетичних інновацій "Greencubator" проводить в Україні національний етап найбільшого у світі конкурсу зелених бізнес-ідей ClimateLaunchpad, де підтримку отримують проекти, з якими можна водночас рятувати планету й отримувати прибуток, та проекти, які тільки стартують на ринку зелених технологій. 
«Це можуть бути пропозиції для енергоефективності, агросфери, харчування, транспорту, користування водними ресурсами, відновлюваної електроенергії чи будь-які інші кліматично дружні рішення, - пояснюють брати Зінченки. - Авторів найкращих заявок, прийом яких на національний етап ClimateLaunchpad триває до 15 червня 2018 року, чекає навчання на дводенному тренінгу із закордонним ментором і додаткові інтенсиви, що зроблять пітч, бізнес-план та пропозицію цінностей учасників максимально наближеними до ідеалу, а троє переможців національного етапу вирушать на міжнародний фінал і позмагаються за EUR10 000 та місце у провідному акселераторі кліматичних інновацій - Climate-KIC».
Одне з найважливіших завдань, яке савлять перед собою брати Зінченки, - донести до якнайширшої аудиторії невідворотність змін і необхідність привчати себе і своїх дітей бути уважним до природи, налаштовувати себе на узгодження своїх потреб із можливостями планети. «Поділяємо свої завдання на три групи: по-перше, - просвіта щодо "зелених" технологій, по-друге, популяризація, по-третє, підтримка талановитих ентузіастів, які діють у цьому напрямі, - пояснює Роман Зінченко. - Мріємо, щоб у нинішньому постіндустріальному світі Київ, Україна стали центром "зелених" інновацій, щоб наша країна не втрачала найкращих людей, які їдуть реалізовувати свої творчі задуми в Європу та США, а навпаки, - щоб винахідники приїздили сюди». 

Зацікавилися засновники "Greencubator" і темою відродження Чорнобильської зони. 
"Ми зняли документальний фільм "Тут є життя" про можливості економічного розвитку зони відчуження, зокрема, для у сфері сонячної енергетики, - розказав Роман Зінченко. - А також запустили серію конференцій "Нове життя атомоградів: можливості для зеленої економіки", під час яких лідери та активісти міст-атомоградів зустрілись і обговорили можливості для реалізації проектів стійкого розвитку у своїх громадах і знайшли нових партнерів".
У майбутньому економіка, особливо розвинутих країн, має бути максимально зеленою і відкривати нові економічні сектори для галузей, орієнтованих саме на "зелену" енергетику і технології, стверджує Роман Зінченко.

«У нас з братом було лише 600 гривень, це був дуже важкий кризовий 2008 рік, але ми думали, як найкраще продемонструвати користь і переваги "зелених" технологій, - згадує він. - Влаштували табір посеред степу, в якому є електрика від сонячної електростанції, інтернет і товариство зацікавлених у зелених рішеннях - експеримент був вдалим і ми зрозуміли, що важливо, аби зусилля українців "прозвучали" у світі, що потрібно допомагати тим, хто здатен щось вигадувати, створювати нове, просувати свої винаходи».

У 2011 році Роман та Андрій Зінченки зареєстрували громадську організацію "Greencubator", яка зайнялася екологічною тематикою. Брати Зінченки почали активний пошук програм організацій, зацікавлених у розвитку і популяризації "зеленої" тематики. Проекти "Greencubator" підтримували і американські та європейські донорські структури, і українські громадяни та компанії.

За роки діяльності "Greencubator" допоміг стати на ноги десяткам сучасних компаній та молодим науковцям. Нині організація входить у ТОПи кількох авторитетних рейтингів.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus

Щотижнева
e-mail розсилка