Як киянка виготовляє стильні прикраси з переробленого пластику

У КиєвіМарія Сорокіна виготовляє прикраси із переробленого пластику.

Переселенка з Ясинуватої Донецької області запустила разом з партнером бренд Re-beau у квітні 2018 року, передає Gazeta.ua.

За освітою дівчина програміст, але не працювала за фахом. Закінчила курси стиліста у Донецькому інституті конструювання й моделювання одягу. У 2014 році переїхала до Кропивницького, а через два роки - до Києва, де працювала у сфері будівництва енергоефективних будинків та почала цікавитись темою сортування сміття.

"Після переїзду до столиці почала сортувати сміття, бо викидала дуже багато ресурсів, які можна було б використовувати повторно та отримувати дохід, - згадує Марія Сорокіна. - У голові наче загорілась лампочка - зрозуміла, що можна поєднати два моїх захоплення: моду та сортування побутових відходів».

А назва бренду з частинкою Re, що означає повторне використання, переробку несе екологічний посил: можна бути гарною, у тренді та відповідально споживати ресурси, розповідає киянка.

Для роботи засновники Re-beau орендують кімнату на Подолі. Спеціальну машину для плавлення пластику - термопласт – зібрали самостійно – дивлячись ролики в Інтернеті. Також вилили понад 20 прес-форм для виготовлення прикрас. На старті засновники Re-beau вклали близько 2 тисяч доларів власних коштів.

Для прикрас використовують пластик із маркуванням No 2 та No5. Матеріал беруть у центрі сортування побутових відходів "Україна без сміття". На місяць потрібно близько 10 кілограмів пластику. Кількість залежить від обсягу продажів.

"Розплавити пластик можна і в домашніх умовах, але його не використаєш для виготовлення прикрас, - розповідає Марія Сорокіна. - У термопласті підтримується певна температура і розплавлений пластик під тиском видавлюється у форму - вдома не рекомендую нікому робити це".

Марія Сорокіна любить працювати з пластиком No 2(кришечки від ПЕТ-пляшок і багаторазовий посуд), який більш безпечний, легше плавиться, перетікає. «Пластик декілька разів миємо, а потім подрібнюємо, - розповідає вона. - Розплавляємо у термопласті під певною температурою – і заливаємо у прес-форми: у середньому на виготовлення прикрас йде 20-30 хвилин в залежності від пластику та складності".

Re-beau виготовляє сережки та брошки з переробленого пластику, зараз у розробці пекторалі та намисто. "Закохуюсь у кожну нову прикрасу, - Спочатку носила тільки брошку з єдинорогом, потім з'явились сережки зигзагом, які люблю носити як моносережку, - розповідає вона. – Клієнти найбільше захоплювались першими сережками у формі каплі».

 

Більша частина виробів для жінок. Вартість прикрас від 100 до 300 гривень. «Влітку купували більше сережки, а восени та взимку - брошки та значки, - розповідає Марія Сорокіна. - У січні було затишшя, а зараз відчуваємо певний ажіотаж на увесь асортимент».

Прикраси Re-beau купує переважно молодь у Києві, Львові, Одесі, які відповідально ставляться до довкілля.

Додатково роблять сумки з банерного полотна та мішків з-під кави вартістю 300-400 гривень.

«Рекламні банери надають наші партнери, а шиємо у компанії-підрядника, - позповідає Марія Сорокіна. - Який банер був у рекламі - такі й на сумках принти, які ми додатково прикрашаємо декором із переробленого пластику».

Зараз експериментують та роблять прототипи сувенірної продукції типу блокнотів та ручок.

Комунікація з клієнтами відбувається через соціальні мережі Facebook і Instagram. Додатково працює сайт-візитівка та розроблюють інтернет-магазин.

"Сайт-візитівка не дуже вдалий інструмент у продажі, - Краще і швидше використовувати готові шаблони сайтів для інтернет-магазину, - пояснює Марія Сорокіна. - Не обов'язково мати унікальний дизайн, можна купити готові та їх підігнати під ваш стиль - вартість розробки від 15 тисяч гривень і до безкінечності".

Перші декілька прикрас Re-beau були продані на ярмарку під час забігу "Україна без сміття". "Після заходу зрозуміла, що успіх легко не дається і треба працювати над великими продажами, - згадує Марія Сорокіна. - Винесли певні уроки: приміром, що треба краще оформляти вітрину та продумувати пакування, і не боятись пробувати, навіть якщо продукт здається досить не звичним".

Близько 10% від прибутку у Re-beau витрачають на екологічні акції, продовжує Марія Сорокіна. «Минулого року декілька разів разом із волонтерами організовували прибирання Національного природного парку "Синевир", найяскравіший пластик я взяла для Re-beau - з нього вийшла капсульна колекція для Ukrainian Fashion Week, близько 20-25 прикрас, - розповідає вона. - На тижні моди якраз піднімалась тема "стійкої" моди – це не тільки еко-речі, а й розумне використання ресурсів, етичне ставлення до людей, організації праці, виготовлення речей без використання хутра та шкіри та без забруднення довкілля, дизайнер Софія Русинович запропонувала мені розробити спільну колекцію прикрас на Ukrainian Fashion Week».

Бренд Re-beau у вересні 2018 року виграв грант у 50 тисяч гривень на конкурсі Social Impact Award, що проходить у 20 країнах для соціальних бізнесів. «Гроші плануємо итратити на нове пакування та розвиток бізнесу, - розповідає Марія Сорокіна. – Хочемо робити вироби зі скла та придбати більш потужну машину для подрібнення пластику».

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus

Щотижнева
e-mail розсилка