Вінничанин змайстрував електробайк та розробив вітроенергетичну установку, яка працює при слабкому вітрі

Викладач Вінницького національного технічного університету Віктор Горенюк власноруч зібрав електробайк з деталей літака Ан-2, гвинтокрила Мі-2, вело- та електроскутера.

Льотчик за фахом працює асистентом кафедри відновлювальної енергетики та транспортних електричних систем і комплексів(ВЕТЕСК) , завідувачем науково- навчальної лабораторії "Нетрадиційні джерела електроенергії", має майже півсотні наукових публікацій, понад 30 патентів на винаходи і безліч нових інженерних задумок, передає Моя Вінниця

"В молодості працював пілотом цивільної авіації і аби мати належну фізичну форму, весь час мріяв створити веломобіль, - згадує він. - В Гавришівку було їздити далеко, і в старий аеропорт також не близько, але реалізувати задум вдалося лише у зрілому віці: усі подаровані на ювілейний день народження гроші вирішив вкласти в цю ідею".

Спочатку Віктор Горенюк змайстрував триколісний веломобіль, який виявився не дуже маневреним. "Минуло 4 роки – і зробив модель на двох колесах вагою 55 кілограм: є мускульний привід через важелі з педалями, трос, ланцюг, відповідний перемикач від звичайного велосипеда і електричний привід, - розповідає він. - До моєї дачі у селі Медвідка 21 кілометр - доїжджаю і ще запас залишається, зарядка 4-5 годин і можна рухатись на Вінницю".

На своєму дивовижному транспортному засобі Віктор Горенюк вже проїхав близько 1000 км. Витратами енергії та ходовими характеристиками електробайка задоволений, але прагне вдосконалень.

«Гелієвий акумулятор важить більше 12 кг, а літій-іонний ємністю 10 А*год і напругою 48 В – всього три кг, але останній коштує близько 6 тисяч гривень, - пояснює умілець. - Щоб їздити із вітерцем, акумулятор повинен мати ємність 14-20 А*год».

Вінничанин планує ще зробити для електробайку сонячну підзарядку. «Можна поставити сонячні батареї на обтікач - якщо сонце світить, то генерована енергія буде зменшувати навантаження акумулятора, а при зупинці йти на його підзарядку, - пояснює він. - Ззаду є багажник, спереду невеличкий обтікач, який я планую зробити більшим, адже аеродинаміка дуже впливає на витрати енергії – тоді можна буде їхати на електробайку довше».

На електробайку Віктор Горенюк їздить лише у гарну погоду. В перспективі планує зробити кабінку, щоб захиститись від опадів, а для зимових виїздів збоку поставити додаткові опорні лижі.

У ВНТУ Віктор Горенюк починав як старший науковий співробітник із напрямку дослідження та розробки вітроенергетичних установок адаптованих для використання у зонах низького вітрового потенціалу. 21 рік тому розробив вітряк для даху корпусу факультету електроенергетики та електромеханіки. Для теплогенеруючої вертикально вісьової вітроустановки потужністю 30 кВт були використані нижні та верхні крила літака АН-2.

Вітряк мав багато варіантів - деякі моделі встановили у лабораторії і студенти на них виконують лабораторні роботи. 

«Вітер і сонце найкраще працюють разом: влітку більше сонця, а менше вітру, а зимою навпаки, - пояснює фахівець. - При комбінованому використанні інвертор та акумулятори можуть бути спільні, тоді буде набагато ефективніша система, ніж дві окремі».

Якщо приймуть закон про комбіноване виробництво електроенергії і продажу її за "зеленим тарифом". «Для приватних осіб буде вигідно отримувати електроенергію з вітру і сонця - можна забезпечувати теплом і гарячою водою будинок у сільській місцевості, - впевнений Віктор Горенюк. - Я планую використовувати енергію сонця і вітру для енергозабезпечення своєї дачі у Медвідці».

Зараз Віктор Горенюк читає лекції, проводить лабораторні з відновлювальних джерелах енергії та допомагає бакалаврам, магістрам та аспірантам при підготовці до захисту дипломів.

Розробками асистента кафедри ВЕТЕСК цікавляться студенти: один захистив диплом про велосипед з електроколесом, а інший займався проблематикою накопичення енергії за рахунок руху.

"Цьогоріч студент Дмитро Шалагай робив доповідь на весняній університетській конференції про мій електробайк», - зазначає він.

сьогодні Віктор Горенюк вважається одним з провідних спеціалістів у галузі вітроенергетики на Вінниччині. "Маю багато запатентованих винаходів», - каже він. 

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка