Вантажівки на біогазі покращують клімат – дослідження

Вантажні автомобілі, які працюють на біогазі, мають кращий вплив на клімат порівняно з іншими видами палива, включаючи електроенергію.

Про це йдеться в опублікованих 20 вересня результатах дослідження, яке було проведене на замовлення Французької газової асоціації (AFG) і Французької асоціації природного газу для транспортних засобів (AFGNV), передає Transportal.by

Так, наприклад, вантажівки, які працюють на біогазі, мають кращі екологічні показники, ніж автомобілі на електротязі. Це один з результатів дослідження Французького НДІ нафти (IFPEN), в ході якого було вивчено повний життєвий цикл (виробництво, заправка, експлуатація) вантажних автомобілів, які працюють на природному газі (CNG) та біогазі (bio - CNG).

Виробництво акумуляторних батарей для електромобілів значно знижує їх екологічний баланс, так як при їх виробництві використовуються метали. "Використання батарей також збільшує залежність від Китаю, який переважає на ринку акумуляторів і рідкоземельних металів", - зазначає керівник AFGNV Жиль Дюран.

У ході дослідження було встановлено, що використання біогазу забезпечує практично нейтральний вуглецевий баланс. Викиди СО2 у вихлопних газах у таких випадках еквівалентний кількості СО2, спожитому метанізованими установками у процесі виробництва біогазу з рослинних матеріалів, які, в свою чергу, використали СО2 для свого росту. Таким чином, біогаз вважається абсолютно збалансованим біологічним паливом.

Експерти IFPEN відзначають, що вантажні електричні машини з масою менше 3,5 т і батареєю (80 кВт•год в 2019-му і 100 кВт•год до 2030 року) продукують значні викиди.

Як показує практика, у 2019 році викиди СО2 від працюючої на біогазі малотоннажної вантажівки були на 52% менше, ніж від аналогічної електровантажівки (174 г СО2/ ткм проти 366 г/ ткм електрофургона). Вантажівки, що працюють на дизельному паливі і природному газі, мають ще більш високі показники викидів СО2. Очікується, що подібна ситуація не зміниться до 2030 року.

Що стосується великовантажного транспорту, то у 2019 році 12-тонна вантажівка на біогазі мала викиди СО2 на 35% менші, ніж аналогічна електровантажівка. Цей показник виявився ще кращим у порівнянні з автомобілями на дизельному паливі і природному газі. Очікується, що подібна ситуація не зміниться до 2030 року.

"Найкращі показники за викидами парникових газів в атмосферу мають малотоннажні і 12-тонні вантажні автомобілі, які працюють на біогазі", - підсумовує представник IFPEN і співавтор дослідження Сипрієн Тернель.

Представники французької газової промисловості наполягають на зміні французького законодавства щодо показників шкідливих викидів. На їх думку, необхідно враховувати результати повного життєвого циклу транспортного засобу, тоді як зараз оцінюються тільки викиди на виході з вихлопної труби автомобіля.

В Євросоюзі у 2019 році було прийнято постанову з цього питання, яка передбачає, що у 2025 році метод оцінки може бути переглянуто: показники викидів СО2 будуть визначатися за результатами повного життєвого циклу транспортного засобу. Асоціації AFG і AFGNV підтримують таке нововведення і наполягають на розширенні поняття шкідливих викидів.

В даний час виробничі потужності у Франції дозволяють забезпечити заправку біогазом від 100 до 150 тис. вантажних автомобілів.

"У 2018 році тільки 12% заправленого у вантажівки газу мало сертифікат поновлюваного біопалива, - зауважує Жиль Дюран. - За нашими оцінками, цей показник складе 17-20% у 2019 році, а у 2030 році цілком досяжними можуть бути 40%".

В очікуванні такого результату у проведеному дослідженні рекомендується у період до 2030 року ширше використовувати для заправки вантажівок суміш звичайного стиснутого природного газу і біогазу - у співвідношенні 60 до 40%. Такою газовою сумішшю можна буде заправляти значно більшу кількість вантажних автомобілів - і вплив на клімат в такому випадку буде еквівалентний впливу електровантажівок.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка