В школах потрібно вирішити проблему правильної вентиляції

В усіх дитячих кімнатах, шкільних класах, в спортзалах і спальнях дитячих садочків повинні дотримуватися процедури провітрювання, що не завжди виконується правильно. Багато шкіл та садочків знаходять кошти для реконструкції вікон, котрі потрібно замінити і встановлюють нові склопакетні герметичні вікна. Припиняються протяги з вікон, зменшується шум з вулиці але створюються великі проблеми з вентилюванням приміщень.

При проведенні уроків в класах з новими вікнами деколи приходиться через 20 хвилин починати провітрювання через духоту. В замкненому приміщенні швидко збільшується концентрація СО2. Провітрювання під час перерви між уроками не вирішує проблему повного виведення СО2 з приміщення. Це вдається зробити частково, адже провітрюванням тільки перемішуємо свіже повітря з вуглекислим газом. Наявність надлишкової кількості вуглекислого газу приводить до синдрому «хронічної втоми» і є причиною неуважності, наслідком котрої є погіршення успішності засвоєння знань.

Вирішенням проблеми є створення постійного повітрообміну за допомогою вентиляторних систем. Для нових шкіл потрібно проектувати зразу системи вентилювання класів, щоб уникнути вказаних проблем. У приміщеннях старих шкіл, після встановлення щільних вікон, необхідно встановлювати рекуператори або віконні щілинні провітрювачі. 

Віконний провітрювач монтується у верхній частині існуючого вікна, має прямий доступ до вуличного холоднішого повітря. Через спеціально облаштовану щілину у рамах вікна, холодніше свіже повітря проникає в приміщення і опускається вниз за рахунок більшої маси ніж маса теплого повітря. Верхнє вологе і тепліше повітря з вуглекислим газом не можуть вивітритися через спеціальну щілину, бо вона має опуск вниз. Відпрацьоване повітря з вуглекислим газом починає рухатися до вентиляційного каналу або до щілин дверях, адже маса повітря в класі постійно збільшується. Через щілину у верхній частині вікна проникає достатньо повітря, щоб створити постійний рух повітря і виведення відпрацьованого повітря.

2.jpg

Втрати тепла в класі суттєво знижуються. При відкриванні вікна для провітрювання радіатори отримують «шоковий удар» холодного повітря і починається збільшення припливу теплоносія до цього радіатора. Після кількох хвилин, коли вікно закриють, радіатор перегріває приміщення, бо до нього приходить значно більше теплоносія. Провітрювач рівномірно змішує тепле і холодне повітря у верхній частині вікна і радіатор працює в рівномірному режимі.

Така конструкція не створює протягу і працює для здоров’я учнів та вчителів.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка