В Австралії повідомляють прогноз забруднення повітря разом з прогнозом погоди

В Австралії прогноз забруднення повітря публікується у засобах масової інформації разом з прогнозом погоди.

Як зазначає доктор медичних наук, професор, член Міжнародної Академії екології і здоров'я людини Ілля Нікберг, для контролю за станом забруднення повітря використовуються сучасні методи, зокрема оптична абсорбційна спектрометрія, передає Medlinks

«Створена служба, яка включає дані моніторингу якості повітря і прогнозування погоди з подачею їх в систему аварійного оповіщення, - розповідає вчений. – Передбачається, що зареєстрованим у службі особам, відповідна інформація буде надаватися автоматично».
Відносно простим і узагальненим показником чистоти повітря є «Індекс забруднення повітря» (АРЕ).


Кількість і стандартні рівні забруднюючих інгредієнтів, мінімальний перелік яких включає оксид вуглецю, діоксид сірки, діоксид азоту, озон і пилові частинки, періодично змінюються. В Австралії прийнята наступна шкала якості повітря: "Хороша" - до 50. «Помірна» - від 51 до 100 - не представляє ризику для здоров'я. "Нездорова для чутливих груп населення» - від 101 до 150 - хоча більшість не відчуває порушень у цьому діапазоні, самопочуття літніх людей та дітей може погіршитися. "Нездорова" – від 151 - 200 - деякі негативні наслідки для здоров'я можуть відчувати не тільки літні і хворі люди, а й практично здорові. "Дуже нездорова" – індекс від 201 до 300 - суб'єктивні і об'єктивні порушення стану здоров'я можуть відчувати великі групи людей. "Небезпечна" - більше 300 - може виникати у надзвичайних ситуаціях і загрожує здоров'ю великим группам людей.

В Австралії вугільна генерація електричної енергії обумовлює викид близько 20 тонн діоксиду вуглецю на душу населення. За цим показником «зелений континент» входить у першу десятку країн-забруднювачів повітря. Як зазначає Ілля Нікберг, у 2014 році викиди парникових газів в Австралії виросли на 35% у порівнянні з 1990 роком.

"У країні вміст пилових частинок розміром менше 10 мікрометрів у атмосферному повітрі складає 13,0 мікрограмів на кубічний метр, що майже вдвічі нижче, ніж в індустріальних державах - 20,2 мікрограмів, - зазначає вчений. - Однак, у порівнянні з деякими провідними індустріальними країнами, які знижують забруднення повітря, у Австралії ця тенденція має протилежний характер".
 Більшу частину викидів парникових газів - 25% - поглинають водні океанічні поверхні, які збільшують шкідливу для їх біоценозу кислотність. Це має особливе значення для Австралії, де заселені в основному прибережні регіони.

Значна роль належить і автомобільному транспорту, на який припадає 70-75% загальних забруднень атмосферного повітря. Вихлопні гази містять 83% діоксиду вуглецю, 75% окису азоту, 52% вуглеводнів. За статистичними даними, кожний автомобіль середнього класу з бензиновим двигуном щорічно викидає у зовнішнє повітря майже 600 тонн вуглекислого газу і понад 265 кг токсичних газів.

Як зазначає Ілля Нікберг, Австралія входить у першу п'ятірку найбільш автомобілізованих країн, крім вантажного та автобусного транспорту у ній налічується понад 12 млн легкових автомашин.

«У 90% сімей, де є хоча б один працюючий чоловік, і у багатьох пенсіонерів є власне авто, а в багатьох сім'ях (45%) їх по 2 і більше, - каже професор. - У багатьох містах автотранспорт є практично єдиним масовим забруднювачем».
За останні 20 років викиди від автотранспортних засобів у Австралії збільшилися майже на 30%. Для побутових поїздок до місця роботи і назад приватний автомобіль використовується у 80% випадків, в той час як на громадський транспорт припадає менше 20%. При цьому на частку легкового (домашнього) автотранспорту припадає майже 50% всіх транспортних викидів.

З метою зменшення токсичних викидів в Австралії прийнятий закон (Motor Vehicle Standards Act), що регулює вимоги до якості бензинового і дизельного палива. Держава фінансово заохочує споживачів купувати найбільш безпечні види палива. З метою зменшення токсичності автомобільних викидів широко використовуються каталітичні конвертори. З 1986 року на АЗС можна придбати безсвинцевий бензин (unleaded petrol) або природне газове паливо, яке має однаковий енергетичний коефіцієнт і при цьому вдвічі дешевше бензинового. Більшість сучасних автомобілів виробляються у бензиновій та у газовій модифікації.

«Видимий шлейф викидів від машини - навіть вантажної - явище виняткове, - розповідає Ілля Нікберг. - В Австралії функціонує спеціальна телефонна лінія (Smoky Vehicle Hotline), яка збирає інформацію про авто, які рухаються з неприпустимими димовими викидами».
В поєднанні з іншими несприятливими погодними факторами, викиди автомашин значно підвищують ризик виникнення атмосферного смогу, який іноді спостерігається в містах з інтенсивним автомобільним рухом, пояснює вчений.

Ніні в країні запроваджений податок на забруднення повітря. Виробники сталі та алюмінію зобов'язані платити державі 23 австралійських долара за кожну тонну вуглекислого газу, що потрапить у повітря. Це рішення не викликало однозначної підтримки. Противники таких заходів вважають, що у кінцевому результаті надмірно високий податок викличе підвищення комунальних тарифів і знищить експортну та імпортну конкурентоспроможність енергетичного сектора Австралії без всякої користі для навколишнього середовища.

З 1998 року у Австралії діють обов'язкові національні стандарти для таких забруднювачів повітря, як окис вуглецю, діоксид сірки, свинець, діоксид азоту, озон та пилові частинки.

За даними метеорологічної служби, завдяки всім вищезгаданим заходам за останні 15 років забруднення повітря великих міст у Австралії значно знизилося, хоча випадки перевищення стандартів його якості в окремих районах мегаполісів ще мають місце, особливо у спекотні дні. Подібні випадки зареєстровані, зокрема, у відносно віддалених від моря західній та південно-західній частинах Сіднея.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка