Українські школи отримали гранти на компостування опалого листя та теплиці на сонячній енергії

Українські школи у Черкаській, Херсонській, Рівненській, Миколаївській та Донецькій областях отримали 67 000 гривень на аграрні проекти.

П'ять грантів надасть Міжнародна науково-дослідницька сільськогосподарська компанія Corteva Agriscience у рамках освітньо-грантової програми Scientibattle, передає agro-business.com.ua

Кошти підуть на реалізацію проектів з компостування опалого листя, удосконалення роботи шкільної «розумної» теплиці на сонячній енергії, розведення черв'яків у саду шкільного подвір'я для отримання біогумусу, організації простору для вирощування мікрозелені та вирощування фундука.

Переможцем стала Южноукраїнська гімназія №1(кількість учнів – 642) у однойменному місті Миколаївської області з проектом «Компостування опалого листя». Проект передбачає налагодження процесу компостування опалого листя замість його спалювання з подальшим відновлюванням ґрунту на шкільній території за допомогою отриманого гумусу. Це допоможе у формуванні екологічної свідомості у дітей, навчить їх практикам ощадливого землеробства та покращить стан екології району міста.

«Ми на власному прикладі продемонструємо знання та вміння, які б діти змогли реалізувати у себе вдома, побачивши як це працює у школі», - каже Наталія Бишева, вчителька біології, координаторка проекту «Компостування опалого листя». 

Великоновосілківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2 (кількість учнів – 424) у селищі міського типу Велика Новосілка Донецької області переміг з проектом «Розумна теплиця на сонячній енергії», який передбачає удосконалення роботи шкільної теплиці автономними системами енергозабезпечення за допомогою сонячної енергії. Таким чином школа залучатиме дітей до праці в сучасному сільському господарстві, демонструватиме на практиці енергоощадливі технології та процеси розвитку та росту рослин.

«Ми розпочали реалізацію нашої ідеї рік назад: з пришкільної теплиці був створений унікальний та надсучасний простір, де переплелись біологія, фізика, ІТ, хімія, природознавство та аграрні науки – самий справжній STEM-простір, - розповідає Ольга Йосенко, вчителька біології, координаторка проєкту «Розумна теплиця на сонячній енергії». - Участь у проекті «Scientibattle» - це можливість продемонструвати нашим учням, що природниці науки – це круто».

Гімназія Новокаховської міської ради (кількість учнів – 868) у місті Нова Каховка Херсонської області реалізує проект «Корисна для довкілля професія – Черв’як», який передбачає розведення школярами черв’яків у саду шкільного подвір’я з метою отримання біогумусу. Очікуваний результат – навчання дітей основ відновлюваного землеробства, пояснення на практиці принципів збереження ґрунтів.

 «Учні нашої школи розводять різноманітні кімнатні рослини, які очищують та зволожують повітря, постійно займаються висадкою дерев навколо школи та у парковій зоні нашого міста, а основа для рослин – це якісний грунт, - пояснює Антоніна Єфимова, вчителька біології, координаторка проекту «Корисна для довкілля професія – Черв’як». – Темою нашого проекту стало дослідження та розведення дощових черв’яків, які дозволять нам отримати продукт, який використаємо на практиці одразу, а дослідження та практична діяльність у рамках цього проекту нададуть змогу розвиватися юним майбутнім спеціалістам у біологічній та екологічній сферах».

Сарненський ліцей №4 (кількість учнів – 843) м. Сарни Рівненської області переміг з проектом «Мікрогрін – тренд чи корисна знахідка для людини?», який передбачає організацію простору для вирощування мікрозелені з різними умовами для дослідження з метою зацікавлення учнів агробіологією та агрохімією.

 «Сьогодні  робота агронома добре оплачувана і на неї є попит, - каже Оксана Морозюк, вчителька біології, координаторка проекту «Мікрогрін – тренд чи корисна знахідка для людини?». -  Аграрна галузь сьогодні перспективна і дає можливості для професійного розвитку».

Юрківський ліцей (кількість учнів – 154) Паланської сільської ради Черкаської області реалізує проект«АгроГіганти», який сприятиме вирощуванню фундука у селі Юрківка та ближніх селах. На території школи планується висадити кущі фундука, які у майбутньому стануть маточними. В перспективі школа стане центром з культивування фундуку, а школярі отримають навички з культивування рослин.

«Школам в невеликих містечках та селах часто бракує ентузіастів, які б реалізовували проекти, що на практиці демонструють, що таке рослини, земля, як все пов’язано та розвивається, - говорить Наталія Гузенко, координаторка проекту «Scientibattle», консультант з корпоративних комунікацій Corteva Agriscience в Україні. - Corteva виділяє гранти на розвиток аграрних проектів в школах у рамках своїх Цілей сталого розвитку 2030, адже можливо через десять років діти, які будуть працювати зі шкільним проектом, стануть фермерами».

Всього на грантовий конкурс програми Scientibattle надійшла 31 заявка від шкіл з усіх регіонів України, які беруть участь у змаганнях з агробіології. Учні пропонували проекти, спрямовані на просування аграрної грамотності серед молоді та здобуття навичок для підтримки сільськогосподарського напрямку у власних школах.

В рамках Scientibattle на Ютубі вийшла серія наукових відео про агробіологію з відомими українськими вченими.


Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка