Україна планує постачати в Європу водень вантажними автомобілями і залізницею.
Як зазначила на круглому столі "Воднева економіка: Дорожня карта" в.о. міністра енергетики Ольга Буславець, наразі розглядаються три сценарії транспортування українського гідрогену, передає Енергореформа.
"Україна ставить перед собою амбітні кліматичні цілі з декарбонізації енергетики, промисловості і транспорту і саме використання "зеленого" водню допоможе в цьому, - говорить Ольга Буславець. - Міністерство вже розробляє дорожню карту водневої енергетики України, нами окреслені короткострокова, середньострокова і довгострокова перспективи транспортування водню".
У короткостроковій перспективі передбачається транспортування водню у невеликих кількостях в газоподібному стані у цистернах за допомогою вантажних автомобілів.
У середньостроковій перспективі розглядається можливість транспортування водню у вигляді рідкого органічного водню (LOHC) вантажівками і залізницею.
І на тривалу перспективу передбачається використання регіональної та транспортної інфраструктури газопроводів для місцевих перевезень у великих кількостях і для обсягів експорту.
На переконання Ольги Буславець, можливості газотранспортної системи для транспортування водню повинні бути ретельно вивчені спільно з експертами з метою забезпечення безпечної роботи.
"Це питання потрібно додатково опрацювати разом з експертами ЄС щодо визначення маршрутів, а також опрацювати комплекс заходів щодо забезпечення надійності та безпеки роботи газотранспортної системи з новим енергоносієм", ‒ повідомила в.о. міністра.
Євросоюз у поточному році затвердив водневу стратегію для кліматично нейтральної Європи до 2050 року, у якій Україна визначена пріоритетним партнером завдяки її потенціалу з виробництва "зеленого" водню і наявної інфраструктури, сполученої з ЄС.
Згідно з "ініціативою зеленого водню для Європейського Зеленого курсу 2x40 ГВт" і планом виходу з коронакризису, в Україні планується створити 10 ГВт нових потужностей з виробництва "зеленого" водню, з яких більшість будуть призначені для експорту в Європейський Союз.