У Норвегії внутрішні перельоти здійснюватимуть на електролітаках

Норвегія планує запустити перший внутрішній рейс пасажирського електричного літака до 2030 року, а до 2040 року всю цивільну авіацію всередині країни зробити електричною.

Про амбітну мету йдеться у доповіді Управління цивільної авіації країни та державного оператора аеропортів Avinor, представленої міністру транспорту Кнуту Арільду Харейде у першій декаді березня, передає thebarentsobserver.com

У разі досягнення цих цілей викиди парникових газів у порівнянні з 2020 роком скоротяться, як мінімум, на 80%.

"Світ зіткнувся з кліматичною кризою, і від нас, від транспортного сектора, залежить найбільше скорочення викидів, - заявили у Міністерстві транспорту і зв'язку Норвегії. - Ми повинні домогтися цього, і нам можуть допомогти електричні літаки".

Ще до 2030 року перші електричні літаки обслуговуватимуть мережі заполярних аеропортів, говориться у звіті. Приміром, у радіусі 350 кілометрів від Альти розташовано 16 аеропортів, де здійснюються щоденні регулярні рейси.

Карта з доповіді


«Норвегія повинна розробити літаки з нульовим і низьким рівнем викидів, які зможуть працювати в унікальній маршрутній мережі з урахуванням складних метеорологічних умов», — заявив глава норвезького управління цивільної авіації Ларс Кобберстад.

У доповіді говориться, що розробку літаків місткістю до 19 пасажирів, що працюють виключно на електриці, зараз ведуть кілька виробників.

Компанія Israeli Eviation вже представила прототип 9-місного пасажирського літака з акумуляторною батареєю потужністю 900 кВт-год, що розвиває швидкість до 500 км/год, і дальністю польоту майже 1000 кілометрів.

Через необхідність забезпечити запас дальності польоту на випадок поганої погоди на практиці це означає, що такий літак зможе здійснювати польоти на відстань від 200 до 300 кілометрів.

Тривалість значного числа рейсів між аеропортами на території губернії Трумс і Фіннмарк часто не перевищує 30 хвилин.

У звіті говориться, що всі 16 аеропортів, куди сьогодні виконуються щоденні регулярні рейси з Альти, знаходяться в межах 350 кілометрів.


Під час представлення способів зарядки літаків директор Державної компанії Avinor, під управлінням якої знаходиться більшість аеропортів країни, Даг Фальк-Педерсен звернув увагу на наявність в Норвегії значних обсягів електрики, що виробляється на об'єктах відновлюваної енергетики.

«Завдяки унікальній маршрутній мережі, активному інтересу з боку зацікавлених сторін і політичній волі з електрифікації транспортного сектора Норвегія дуже добре підходить в якості випробувального майданчика і першого ринку для електрифікації авіації",- сказав він.

Норвегія, яка останні кілька років є лідером з продажу електромобілів, тепер прагне стати «рушійною силою і майданчиком для розробки, випробування і раннього впровадження електрифікованих літаків», — йдеться у висновках дослідження.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка