У Німеччині розробили технологію вторинної переробки магнітів

Рідкісноземельні метали, які складаються з групи 17 хімічних елементів, є однією з найнеобхідніших сировин у світі. Вони використовуються при виробництві вітрогенераторів, гібридних автомобілів, мобільних телефонів і навіть снайперської зброї. Експерти вважають рідкісноземельні метали нафтою майбутнього. Проблема полягає у тому, що сировину треба добувати у складних умовах і з великими витратами енергії та шкодою для екології. Крім того, 90% рідкісноземельних металів імпортують з Китаю, що з точки зору торгівлі не завжди просто. Тому викидання на сміття цінної сировини, коли мобільний телефон та інші пристрої відслужили свій термін, є марнотратним.

Досі дослідники намагалися отримати окремі рідкісноземельні метали з магнітів. Проте технології для цього досить складні і дорогі. Німецьким вченим з проектної групи інститутів ім. Фраунгофера - Інституту циклу відходів і стратегій ресурсів та Інституту дослідження силікатів - вдалося цей процес значно спростити та зробити більш ефективним.

Процес переробки постійних магнітів відбувається за декілька етапів. Спочатку матеріал зріджують. Розігрітий до температури вище за 1000°C він потрапляє на мідне колесо, яке охолоджується водою та обертається зі швидкістю 10-35 м на секунду. Як тільки крапля розплава торкається міді, вона за долю секунди віддає свій жар металу і застигає. Під час цього виникають пластівці, які розмелюють до порошку, з якого потім можна знову виробляти нові постійні магніти. Поки що вторинний продукт своїми магнітними якостями поступається комерційним магнітам. Тому команда продовжує працювати над оптимізацію процесу рециклінгу.

Вчені вже збудували демонстраційну установку, яка здатна переробляти до півкілограма розплаву. Поки що невідомо, чи підійде технологія для промислового використання. Адже очікувана фінансова вигода у даному випадку залежить не лише від процесу рециклінгу, але й від динаміки цін на рідкісноземельні метали: чим вище ціна, тим рентабельніше вторинне використання магнітів. Теоретично потреба у будь-якому разі висока. Наприклад, вітрогенератор потужністю 3 МВт містить біля 1,8 т магнітів з неодиму-заліза-бору. Навіть один двигун для електромобіля містить 2 кг магнітів, у складі яких 600 г рідкісноземельних металів. 

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка