У Києві компанія вже 1,5 роки доставляє їжу на електромобілі

Київська компанія Royal Service із 2002 року займається доставкою їжі з ресторанів. В листопаді 2014 року, в якості своєрідного експерименту, компанія додала до свого автопарку електромобіль Nissan Leaf.

– У процесі пошуку найекономнішого, найзручнішого і найшвидшого транспорту для доставки їжі в столиці, я перепробував кілька варіантів, – розповідає директор компанії Royal Service Максим Линник. – Спочатку їздили на Daewoo Matiz і мопедах, але такий транспорт підходить хіба для доставки піци, а не їжі з елітних ресторанів. Зараз наш автопарк складається з 10 автомобілів – це Hyundai Getz і Hyundai Accent. В кінці 2014 року я вирішив купити електромобіль і думав з часом замінити увесь автопарк електромобілями. Не знайшовши в Україні підходящого варіанту і надійної компанії для покупки, за допомогою друга з Чикаго я привіз із США Nissan Leaf, що мав пробіг 35 тис. км, але був у чудовому стані. Купив його за 17 тис. доларів, але з розмитненням він обійшовся мені в 23 тис. доларів. За півтора роки використання електромобіля в Києві, він «набігав» 75 тис. км, а ємність його акумулятора впала до 75%. Найближчим часом акумулятор треба буде міняти, бо повноцінно користуватися електрокаром можна якщо ємність його акумулятора не менша 70%. Акумулятор коштує 5 тисяч доларів, тобто приблизно 125 тисяч гривень.

Я провів власні розрахунки і зрозумів, що для доставки мені все ж вигідніше користуватися звичайними автомобілями на скрапленому газі. Якщо їздити на бензині, то десь на 100 тис. км треба 10 тис. літрів пального. За середньою ціною бензину 20 грн. за літр, вартість 1 км становить 2 гривні. Щоб проїхати 100 тис. км електромобілем треба витратити 125 тисяч гривень (ціна нового акумулятора), тому вартість 1 км. становить 1,25 гривень.

Якщо ж їздити на газу, то 100 тис. км обійдеться в 80 тис. гривень (на таку відстань треба 10 тис. літрів, за середньою ціною газу 8 грн. за літр). Тому проїхати 1 км на газу коштуватиме всього 80 копійок.

Але ж всім відомо що в ДВЗ на кожні 15 тис. км. пробігу треба робити заміну мастила (в середньому 7 разів на 100 тис. км). Одна заміна коштує приблизно 500 гривень, тобто 3,5 тисячі на 100 тисяч км (ці кошти ми додаємо до вартості експлуатації авто на бензині або скрапленому газі). Але я не вираховував вартості електроенергії, що витрачається на 100 тис км проїзду електромобіля, адже хтось заправляється безкоштовно, а хтось вдома, за своїм тарифом.

Свій електромобіль ми заряджаємо безкоштовно – біля одного з ресторанів мого партнера Дмитра Борисова встановлено зарядку для електромобілів. Наш Nissan Leaf там заряджається за 3,5 години. Я порахував, що заряджати автомобіль вдома також було б недешево: вартість електроенергії до 100 кВт – 57 коп., від 100 до 600 кВт – 99 коп., а від 600 і більше – 1,56 гривні.

Я – за екологічність транспорту, але якщо говорити про вигоду для компанії, то у використанні дешевшими за електромобілі я вважаю авто на скрапленому газі. Основний недолік електромобілів – це вартість акумуляторів, яка зараз дуже висока. А міняти їх треба раз на 100 тисяч км пробігу (що підтверджується експлуатацією нашого Nissan Leaf). Крім того, електромобіль завжди «прив’язаний» до розетки, а інфраструктура в Україні ще не настільки розвинена, щоб можна було комфортно подорожувати електромобілем і не думати де підзарядитися по дорозі.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка