У Білорусі з’явилась перша школа без пластику

Учні мінської гімназії No 19 економлять воду і електрику, сортують відходи і шиють лляні обкладинки для зошитів.

Кілька років тому навчальний заклад став першою школою в Білорусі, яка відмовилася від пластику, передає sb.by

Біля ганку "зеленої" гімназії з ініціативи школярів встановили криту велопарковку, розраховану на півсотні місць. "Пересядь на велосипед" - один з проектів, який запропонували гімназисти.

Кожен навчальний рік класи починають з визначення мети сталого розвитку. Приміром, мета No3 стосується здорового способу життя.

У мінській гімназії також з’явилась ідея зменшення використання пластику, яка з часом переросла у рух "Школа без пластику", який об'єднав вже понад 30 навчальних закладів по всій Білорусі.

Для початку під керівництвом викладача англійської Лариси Пєскової школярі вивчили проблему пластикових відходів у світі і в країні, підрахували, скільки одноразових стаканчиків використовується щодня в школі і провели опитування серед учнів і батьків "Моє відро для сміття в цифрах".

Коли діти вивчили результати моніторингу, усвідомили, що від одноразових пластикових стаканчиків потрібно терміново відмовитися, замінивши їх багаторазовими пляшками.

«Стильно і практично, - показує свій тамблер Павло Куколович з 10-го класу. - Вже не пам'ятаю, коли востаннє наливав воду в стаканчик».

Втім, повністю стаканчики не зникли: в них можна налити воду, якщо забув вдома пляшку. Щоправда, як зазначає керівництво гімназії, тепер за день в урні набирається не більше десяти штук. Ще одним важливим кроком стала відмова від привізної питної води: 20-літрові бутлі замінили сучасні системи фільтрації.


Гімназисти відмовилися і від поліетиленових обкладинок на користь лляних. На майстер-класах під керівництвом вчителя англійської мови Ольги Пєскової діти роблять викрійки, а потім зшивають їх. "Фізику тепер не впізнати", - каже десятикласниця Дар'я Кевра, яка прийшла у проект два роки тому. «На одну обкладинку у мене йде близько 30 хвилин, у школярів з молодших класів це зазвичай займає більше часу, але ми завжди допомагаємо, - розповідає дівчина. – Можемо зшити обкладинки хоч на всю гімназію, та ось матеріалу не вистачає».


Три роки поспіль Дар'я Кевра брала участь у екодефіле - виходила на подіум у нарядах, зроблених з вторсировини. Зазвичай половина призерів цього конкурсу - учні молодших класів, у яких неймовірна кількість ідей.

«Завжди звертаю увагу, що відправляю в урну, купила батькам по шоперу і контролюю, щоб домашній пакет з пакетами не поповнювався, - говорить десятикласниця. - На балконі у нас стоїть великий мішок для ПЕТ-пляшок, який тато періодично відвозить у гімназію: частину з них викидаємо в контейнер для пластику, а частина йде на виготовлення костюмів до днів екології, які проходять у квітні».

Вторсировина на вагу золота і в гімназійному театрі. Кожна непотрібна дрібниця з подачі викладача перетворюється на справжній витвір мистецтва. Останнє творіння - гусениця з картонних коробочок від плавленого сиру, прикрашена пап'є-маше і стильною валяною шубкою. Учитель мистецтва Наталія Якимович зауважує, що ідею відкрити театр теж підказали діти. 

«Якось дала домашнє завдання придумати сюжет невеликої лялькової вистави, учні так захопилися, що розробили повноцінні сценарії і попросили допомогти їм зробити виставу, - говорить вона. - Так у кабінеті з'явилася сцена з картонних коробок: у нашій творчій обителі у дітей відкриваються нові можливості: хтось стає режисером, актором, декоратором, а хтось майстром з виготовлення ляльок».

На доказ педагог дістає важкі коробки з реквізитом: ось зшитий з обрізків тканини симпатичний вовк, а ось - дурне маленьке мишеня.

Улюблене місце всіх гімназистів - експериментальна лабораторія"зимовий сад". Сюди на перерві заглядають всі, хто небайдужий до живої природи. Четвертокласниці прибігли подивитися на черепаху, а десятикласники - щоб побути в тиші.


  У жодного з гімназистів немає з собою пластикового пакету зі спортивною формою. Замість нього на плечі висить стильна зелена сумка з логотипом гімназії.

Хол другого поверху - місце, де діти зустрічаються на перервах, щоб поділитися еко-ідеями і обговорити пропозиції з друзями. Тут встановлено стенд, на якому великими літерами написано "Екоград".


«Екоград» - образ бажаного майбутнього гімназії - екологічне, комфортне, освічене, громадянське, демократичне місто, яке гімназисти будують разом, - пояснює заступник директора Світлана Махніс. - Сучасна людина може ефективно діяти, якщо вона розуміє суспільство, в якому живе, і це можливо тільки на основі досвіду власної соціальної дії, тому на прикладі моделі міста у гімназії вчать розбиратися в устрої соціуму, самостійно діяти в ньому і надають можливість спробувати себе у різних сферах діяльності».

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка