Турецький холдинг готовий почати будівництво вітропарку на Боржаві у червні

Турецький будівельно-енергетичний холдинг GURIS готовий вже у червні розпочати будівництво на Закарпатті першої в області вітроелектростанції потужністю 120 МВт.

ВЕС планують розмістити у східній частині верхів'я полонини Боржава, передає ukrenergy.dp.ua

Передбачається будівництво 34-ох вітрогенераторів на території п'яти сільрад у Воловецькому та Свалявському районах (за межами населених пунктів). На території вітропарку планується також побудувати підстанцію ПС 35/110 кВ "ВЕС Воловець", три розподільних пунктів і підземну лінію електропередачі напругою 35 кВ та 110 кВ.

Проект Smart Borzhava був розроблений після того, як у 2017 році Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України запросило ряд турецьких компаній, включаючи GURIS, для співпраці з метою прискорення темпів розвитку "зеленої" енергетики в країні, розповідає представник GURIS Лоїк Лерміньо.

«Прийшовши в Україну, ми взялися за розробку проектів у двох областях, де не було жодного вітряка - в Одеській і Закарпатській - зараз завершено будівництво Овідіопольської ВЕС потужністю 30МВт під Одесою, і в квітні вона повинна почати відпускати електроенергію у мережу, - розповідає він. - Наступний проект - вітропарк в Закарпатській області, на гірському хребті Боржави, де середньорічний показник сили вітру становить 8 метрів у секунду, що оптимально для роботи ВЕС».

Боржавський хребет був обраний тому, що в Карпатах, де багато лісів, природоохоронних зон та обмаль можливостей для зручного підключення до електромережі, достатня сила вітру є тільки на гірських хребтах, продовжує Лоїк Лерміньо. «Обрані для нашого проекту ділянки розташовані близько до підстанції НЕК "Укренерго", тому можна прокласти кабель під землею, - говорить він. - Розміщення ВЕС саме на цьому місці передбачено схемою планування території Закарпатської області до 2031 року, розробленої ДП "Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "Діпромісто" і затвердженою сесією Закарпатської облради ще у 2013 році - задовго до початку нашого проекту».

Спочатку проект планувався на територіях трьох районів Закарпаття: Свалявського, Воловецького та Міжгірського, розповідає Лоїк Лерміньо.

«Однак проти проекту виступила спільнота парапланеристів, які здійснюють польоти на Міжгірщині, а за ними і громадськість цього району, - пояснює він. - Ми залишили території, де нас не хотіли бачити", тобто пішли з Міжгір'я, скоротивши кількість запланованих вітроустановок з 52 до 34, старт польотів парапланеристів знаходиться на відстані більше 3 км від крайньої вітроустановки, але вони все говорять про небезпеку, тоді як у португальському містечку Монталегре ВЕС "Терра Фріа", де встановлено 18 вітрогенераторів, знаходиться за два кілометри від місця старту польотів міжнародних змагань».

Для реалізації проекту, який стартував у 2017 році, GURIS створила дочірню компанію - ТОВ "Атлас Воловець Енерджі".

«Зараз ми пройшли практично всі етапи, починаючи від пошуку підходящої території та проведення на ній ветровимірювань, вирішення земельних питань, проходження дозвільних процедур і закінчуючи процедурою оцінки впливу на навколишнє середовище (ОВНС), - розповідає Лоїк Лерміньо. - В даний момент проходить загальна експертиза, після якої переходимо до фінального етапу - отримання дозволу на будівництво».

«За умови отримання дозволу на будівництво ВЕС, ми готові приступити до реалізації проекту в червні поточного року, - розповідає Лоїк Лерміньо. - Раніше планувалося розпочати реконструкцію під'їзної дороги у Воловецькому районі у травні поточного року, однак позитивний висновок про вплив проекту на навколишнє середовище скорегував наші плани. Так, воно містить ряд обмежень зокрема, будівельні роботи повинні початися не раніше 15 червня 2019 року, коли закінчиться період розмноження тварин».

Вартість боржавського проекту становить близько 120 млн євро.

Завдяки будівництву ВЕС регулярно наповнюватимуться місцеві бюджети, розповідає представник GURIS. «Вже зараз за оренду земельних ділянок платимо близько 50 тис. євро у рік - за 25 років сплати орендної плати та соціальних внесків інвестором місцеві бюджети наповняться на суму понад 2,5 млн. євро, а плюс сплачені податки і збори до місцевих бюджетів – виходить, як мінімум, 5 млн євро, - уточнює він. - Також ми ініціювали додаткові перерахування до місцевих бюджетів - 50 тис. євро щорічно як соціальний внесок інвестора в розвиток місцевої інфраструктури (після введення об'єкта в експлуатацію), вже розпочали спонсорську діяльність у Свалявському та Воловецькому районах Закарпатської області».

Проект сприятиме створенню умов для розвитку туризму на Закарпатті, впевнений Лоїк Лерміньо. «Ми зобов'язалися реконструювати єдину в окрузі дорогу на полонину Боржава протяжністю 8 км, яка зараз знаходиться у аварійному стані, проїхати по ній може хіба що військовий тягач,- пояснює він. - Реконструкція дороги відкриє доступ на полонину, а значить, у Воловецькому районі почне активніше розвиватися туризм, люди зможуть відвідувати нашу ВЕС з ознайомчими екскурсіями - як це відбувається в Австрії, Чорногорії, Шотландії та інших країнах».

Звіт з аналізу впливу проекту на навколишнє середовище, над яким працювали понад 20 фахівців з різних галузей науки, співробітники провідних наукових установ України, до якого увійшло кілька спеціально проведених наукових досліджень, зокрема, орнітологічне та аналіз цінних видів рослин і тварин, довів, що побоювання екологів не обгрунтовані, підкреслив Лоїк Лерміньо. «Ми додатково замовили дослідження Appropriate Assesment - аналіз впливу проекту на природні осередки, згідно європейських природоохоронних директив (до речі, українське законодавство подібних досліджень від забудовника не вимагає), - пояснює він. - Висновки експертів кажуть, що вплив ВЕС на живу природу буде мінімальним, до того ж противники будівництва ВЕС на Боржаві - об'єкту Смарагдової Мережі Європи, територій природоохоронного значення - звернулися зі скаргою до Постійного комітету Бернської конвенції - головного наглядового органу у цій сфері, який відповів, що розвиток вітроенергетики не суперечить її розвитку».

Для зведення до мінімуму впливу будівництва на природу GURIS буде використовувати виключно існуючі дороги, укатані квадроциклами, кожен вітряк займе всього 4 сотки, розповідає Лоїк Лерміньо.

«Щоб зберегти існуючий ландшафт і мінімізувати втручання в природу, плануємо застосувати кілька інноваційних екологічних рішень в будівництві: сполучні дороги між вітровими установками будуть будуватися за технологією "екологічна стежка" - ця технологія вважається однією з найбільш екологічних у світі, оскільки покриття "екомат" дозволяє відмовитися від виїмки значної кількості грунту і вимагає мінімальної кількості задіяної техніки, - каже він. - Ще одне екологічне нововведення в будівництві Вес-Enviro-Mat 2 для установки вітрових генераторів, що дозволяє в рази скоротити виїмку грунту – це повністю органічний спосіб, тому пошкоджена рослинність швидко відновиться – ми стали першими в Україні, хто застосував технологію Enviro-Mat в Україні-під час будівництва Овідіопольської ВЕС».

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus

Щотижнева
e-mail розсилка