Трубопровід як ефективна альтернатива автотранспорту

Завжди знаходяться особистості, які дивляться на традиційні процеси по-іншому. Опис деяких технічних пропозицій Олександра Товмача приведено нижче.

Працюючи над технічним завданням збільшення швидкості прокачки нафти з високим вмістом бітумів по нафтопроводу було сформульовано наступне рішення:  відмовитися від безпосереднього  заповнення трубопроводу  нафтою  та створити умови, коли нафта втратить прямий контакт з внутрішньою поверхнею стінок труби.

Трубопровід, як вид транспорту потрібно чітко градувати по виду вантажу, який переміщується по трубопроводу. Таких вантажів може бути декілька видів і відповідно, технологія переміщення вантажу по трубопроводу  повинна  докорінно відрізнятися.

Коли генеральний вантаж перебуває у газоподібному стані, то технологію міняти сенсу немає. Газопровід працює у штатному режимі. Технологія відпрацьована та виважена.

Прокачування рідини теж нарікань немає, але до того моменту, коли в’язкість рідини дозволяє це зробити. Перетнувши певний поріг в’язкості у рідині, що транспортується,  маємо таку ситуацію, що потужностей  агрегатів, які забезпечують прокачку – бракує.

Заходи пов’язані  зі  зменшенням в’язкості рідини, такі як використання розріджувачів, не  вирішують проблему кардинально, а лише підвищують вартість  транспортування.  А нагрівати  рідини просто немає сенсу з огляду на втрати температури на магістралі трубопроводу.

Ідея

Полягає у відмові попереднього заповнення трубопроводу технологічною рідиною перед експлуатаційним запуском трубопроводу.

Необхідно повністю ізолювати контакт в’язкої рідини з внутрішньою поверхнею труби магістралі.

Питома маса  вантажу, який буде транспортуватися магістраллю становитиме тільки 50-70%  від  питомої маси  рідини, якою можна заповнити  трубопровід.  На перший погляд є явний програш у тоннажу.  Більш того, сьогодні немає технічної можливості експлуатувати трубу, яка  технологічно незаповнена.  Але…  мова ведеться про інший ПРИНЦИП  транспортування  вантажу.

Втративши загальний тоннаж та корисний об’єм труби ідея пропонує виграш у  багаторазовому зменшенні сили тертя між внутрішньою  величезною поверхнею трубопроводу  та прикордонним  прошарком рідини, що транспортується і де утворюється турбулентність.

А в’язкість та турбулентність це взаємопов’язано. Ці ланки утворюють єдиний ланцюг. Створивши прикордонний прошарок  на внутрішній поверхні труби з  синтетичної змазки та помістивши нафту з високим вмістом бітумів до спеціального контейнера можна розпочинати транспортування.

Два термінали для відправки та прийому вантажу утворять безперебійну подачу та видалення з магістралі  завантажених контейнерів

Основною рушійною силою, яка буде транспортувати вантаж є атмосферний тиск та стиснене повітря. Поновлення запасів стисненого повітря буде вестися за рахунок альтернативних та відновлювальних джерел енергії. Таким чином можна припустити, що маємо екологічно безпечний проект.

Перерозподіл тиску. Тут технологія відкриває  певні перспективи. Нафтою заповнено стандартний м’який  контейнер і  таким чином, та в такій кількості, щоб він був дуже пружним та нагадував  тверде тіло. Можна стверджувати, шо нафта та мінімум повітря  в середині контейнера перебувають під певним тиском. Створювати тиск довкола зовнішньої оболонки контейнера – безглуздя!   Перепад тиску буде, але між торцями  контейнера.  Саме цей тиск і розжене контейнер по змащеній трубі до швидкостей 200 км/год.

За обставин, коли в середині магістрального трубопроводу відсутній надлишковий тиск. - стає очевидним, що створювати повну герметизацію по всій лінійній довжині трубопроводу немає сенсу. Герметичними можуть бути тільки окремо взяті технологічні ділянки. А це відмова від  дуже дорогих матеріалів при будівництві трубопроводу.  Немає потреби  будувати «П» подібні компенсатори для  амортизації лінійних  змін довжини при нагріванні-охолодженні.

Сьогодні трубопроводи будують з високоякісної сталі. Через деякий час стінки труби в агресивному внутрішньому середовищі  зношуються до товщини газетного паперу. Ідея  дозволить і навіть потребує використання при будівництві трубопроводів композитних матеріалів.

Інноваційна  ідея

Роздуми по темі трубопроводів привели  до цілком логічного питання: якщо нафта перебуває у м’якій оболонці під тиском і по зовнішньому вигляду оболонки не можна встановити її вміст, то як себе поведе зерно, насипане в таку ж оболонку та  з додаванням стисненого повітря?   В стандартній оболонці під тиском чи нафта, чи зерно  будуть вести себе однаково  -  вони будуть готові до транспортування.

Є гарна дорога з Києва до Одеси. Вона тільки «вбита»  фурами, які везуть все, що тільки можна собі уявити.

А уявіть собі, що стандартна  м’яка оболонка, заповнена зерном  (від 1 до 5 тон)  та підготовлена до транспортування вирушить у подорож у порт Одеси зі швидкістю 200 км/год. 

І без жодних шкідливих викидів в атмосферу та  з точністю до хвилини прибуде на термінал.  Вивантажили з оболонки зерно і що: везти її на вантажівці до м.Києва на чергове завантаження?

А давайте покладемо до оболонки 5000 пар шкарпеток,  додамо стислого повітря та  відправимо по паралельному трубопроводу  до споживача.

А Вам не потрібні шкарпетки? Вам потрібно перевезти 100 кавоварок у прямокутній тарі?  Повірте, у м’якій оболонці надійно зафіксувати  прямокутну тару  не становить жодних проблем.

Фінальна інновація

«Трубопровід, як складова інфраструктури пасажирських перевезень та базова деталь тягового магістрального двигуна для пасажирського салону»

Думали ми думали та і придумали, як  частину агрегатів  помістити до трубопроводу, а пасажирський салон підвісити під трубою. Стиснене повітря + атмосферний тиск переміщують  силовий агрегат та ще трохи залізяччя в трубі, а  все решта - перебуватиме на свіжому повітрі.

Важко прогнозувати, настільки будуть посунуті від використання двигуни внутрішнього згоряння, але пропонована технологія  дає шанс скоротити величезні викиди шкідливих речовин в атмосферу.

Автор  шукає  зацікавлену сторону,  здатну  внести до проекту  інтелектуальний та фінансовий потенціал.

Олександр Тимофійович Товмач

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка