Євросоюз запустив розробку "зелених" види палива для літаків замість авіаційного гасу.
Перехід на біопаливо нового покоління, електрику або водень стимулюватиме нова ініціатива RefuelEU, передає euro-pulse.
Зараз тільки 0,05% європейських літаків працюють на паливі, отриманому з відновлюваних джерел. В рамках ініціативи RefuelEU стоїть завдання перевести до 1-2% європейських літаків на «зелене» паливо.
Для цього буде вдосконалюватися саме паливо. Авіакомпаніям, які будуть використовувати біопаливо, надаватимуться додаткові преференції, а на вуглеводневе паливо пропонується ввести додаткові податки.
Ініціатива вже отримала підтримку провідних європейських і міжнародних авіаперевізників.
Деякі країни ЄС вже роблять перші кроки у напрямку "зеленого" авіапалива. Наприклад, у Швеції роблять ставку на біопаливо: авіаперевізники цієї країни планують перевести на біопаливо всі внутрішні рейси до 2030 року, а міжнародні — до 2045. А два лідери в Європейському авіабудуванні-шведський SAS і французький Airbus – з 2019 року досліджують можливість перевести літаки на електродвигуни. При цьому електрику вони планують отримувати тільки з використанням відновлюваних джерел.
Якщо літаки вдасться перевести на «зелене» паливо, шкідливі вихлопи авіаційної галузі вдасться скоротити на 80%.