Розроблена нова технологія економічного підігріву вітряків

Де віє потужний вітер, звичайно буває дуже холодно. Тому оператори вітропарків постійно вимушені боротися з обледенінням своїх установок. Нерідко при будівництві вітрових електростанцій навіть зовсім уникають дуже холодних місцевостей  або з екстремальним вітром. При цьому лід не призводить до заморожування двигунів. Небезпека полягає у тому, що через обледеніння виникає дисбаланс, і лопаті швидко втрачають свою первинну аеродинаміку. Врешті-решт вітропарки виробляють менше енергії. Експерти оцінюють втрату продуктивності внаслідок обледеніння в 14-20% на рік. Щоб протидіяти цим втратам, застосовують різні методи підігріву— закачують гаряче повітря у порожнисті лопаті або підігрівають лише їх краї.

У рамках проекту Європейского союзу Windheat була розроблена енергозаощаджуюча система підігріву вітряків. Разом із шістьома підприємствами з чотирьох країн ЄС німецькі вчені з Інституту виробничих технологій та автоматизації ім. Фраунгофера (IPA) у Штутгарті працюють над підігріваючим покриттям з вуглецевих нанотрубок. 

Їх наносять шаром лише декілька мікрометрів шляхом напилення на самоклеючу полімерну плівку. Таке покриття можна розташувати на будь-якій площі – від декількох квадратних міліметрів до декількох кілометрів, тому метод дозволяє розділення лопатей на декілька зон підігріву різного розміру. Кожна з ділянок обладнана термодатчиком. "Наше покриття з  вуглецевих нанотрубок підігріває лише ті зони, які фактично обледеніли", - пояснює переваги технології Анне Гертен (Anne Gerten) з  Інституту виробничих технологій та автоматизації ім. Фраунгофера. Таким чином значно скорочуються витрати на енергію, які спричиняє постійний загальний підігрів. Якщо термодатчик фіксує в одній із зон обледеніння, вмикається підігрів, і тонка крига розтоплюється протягом 5 секунд. Система успішно пройшла випробування у аеродинамічній трубі. 

1.jpg

Поки що залишається відкритим питання, коли слід очікувати серійне виробництво системи.  Можливо, розробка знайде практичне застосування не лише у сфері вітроенергетики, але й спростить розморожування поверхонь літаків.

По темі: Вітрові електростанції у Польщі виробляють більше електрики ніж газові електростанції

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка