Нафтові гіганти вкладуть 650 млрд євро у повну декарбонізацію транспортного палива

Нафтопереробні заводи Європи інвестують у повну декарбонізацію транспортного палива 650 мільярдів євро до 2050 року.

Такий план Європейська асоціація нафтопереробної промисловості, членами якої є компанії Shell, BP, ExxonMobil і Total, оголосила 15 червня, передає energosmi

«З самого початку ми підтримували Паризьку угоду і європейську мету забезпечення кліматичної нейтральності, - говорить Джон Купер, генеральний директор компанії FuelsEurope, членами якої є великі нафтогазові компанії, що займаються розвідкою, видобутком, переробкою і хімічними речовинами. - З кліматичною та коронавірусною кризами не буде ніякого повернення до звичайного бізнесу для паливних галузей".

До 2050 року нафтопереробники очікують, що автомобілі перейдуть на електричну мобільність, що призведе до різкого падіння попиту на нафтопродукти на транспорті. «Ринок рідкого палива на транспорті скоротиться до рівня, який становить близько однієї третини з половиною поточного попиту, - пояснює Джон Купер. - Це становить близько 150 мільйонів тонн рідких паливних продуктів на рік - ця цифра також враховує приріст ефективності, досягнутий у літаках, судах і вантажних автомобілях».

Решта попиту - головним чином на авіаційний, морський і автомобільний транспорт великої вантажопідйомності - як очікується, буде покриватися низьковуглецевими видами палива, такими як біопаливо другого і третього поколінь, а також чистий водень.

«Протягом наступних трьох десятиліть для зниження викидів до нуля буде потрібно до 650 мільярдів євро інвестицій і впровадження змін в оподаткуванні та політиці: необхідно розробити сприятливу політичну основу для розгортання основних низьковуглецевих видів палива - зазначають у компанії FuelsEurope. – Ці види палива будуть коштувати дорожче, ніж нафта, від цього нікуди не дітися, але це досяжно і доступно».

Повна декарбонізація транспортного палива повинна бути підкріплена системою прогресивного оподаткування, заснованою на відносній вуглецевоємності палива, а також іншими політичними стимулами, зазначають у компанії. «Потрібно змінити податок на паливо, який розраховується сьогодні відповідно до ціни вуглецю, еквівалентної €200 за тонну, — говорить Джон Купер. - Податок на паливо сьогодні не працює належним чином як податок на вуглець, тому що він стягується за тією ж ставкою незалежно від того, чи має паливо низьку або високу вуглецемність».

У FuelsEurope також підкреслили, що існуючі нафтопереробні заводи можуть бути використані для виробництва низьковуглецевого палива в Європі, що робить перехід доступним і заснованим на внутрішньому виробництві замість імпорту.

За словами виконавчого директора з транспорту і навколишнього середовища (T&E) групи «зелених кампаній». Вільяма Тодта, єдиний спосіб для великих нафтових компаній процвітати в кліматично нейтральному світі - це значні інвестиції у вітрову і сонячну енергетику, підзарядку інфраструктури і зелений водень.

"Тільки частина великих нафтових інвестицій є зеленою, - говорить він. - Настав час для регуляторів зобов'язати провідних забруднювачів Європи нарешті почати робити серйозний внесок".

 

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка

Не пропустіть події: