Київ автомобільний б’є рекорди за викидами СО2

Київ встановлює рекорди за обсягами викидів забруднюючих речовин у повітря від автомобільного транспорту.

Про це свідчать заміри зроблені в центрі, на головних вулицях і мостах столиці у рамках дослідження проведеного французьким вченим Флоріаном Ейро з університету "Екс-Марсель" спільно з Інститутом гігієни та медичної екології (Київ), пише Українська правда. Життя

Так, на проспекті Перемоги лише у західному напрямку проїжджає у середньому 2374 автомобілі за годину, а кількість викидів СО2 становить 1154 кг. При цьому рівень викидів СО2 на км/год на головній автомобільній артерії столиці вдвічі більший, ніж на автомагістралі А9, яка з’єднує два міста на півдні Франції.

Згідно з офіційною статистикою, у Києві на кожну тисячу жителів припадає 213 автомобілів. Цей показник збільшується до 450 авто, якщо розділити кількість офіційно зареєстрованих у столиці авто - 1,2 млн станом на початок 2015 року – на офіційну кількість жителів. Однак ця цифра не враховує київських машин, зареєстрованих в інших містах, автівок жителів столиці без київської прописки та мешканців передмість, а також транзитного транспорту.

Як зазначає експерт із питань зміни клімату Національного екологічного центру України (НЕЦУ) Ірина Ставчук, викиди автомобілів викликають дві екологічні проблеми.

«Повітря забруднюється оксидами сірки та азоту, які потім доокисляються та випадають кислотними дощами, що негативно впливають на рослини та екосистеми водойм, - розповідає експерт. – До того ж викиди ПГ посилюють природний парниковий ефект, який призводить до зміни клімату та підвищує температуру на планеті».

На додачу, автомобілі забруднюють повітря твердими частинками, які впливають на здоров’я і тривалість життя людей.

Екологи впевнені, що кількість великолітражних авто, які найбільше забруднюють повітря, на вулицях столиці можна зменшити, ввівши реєстраційний збір.

"Майбутні власники малолітражних, гібридних та електромобілів звільняються від податку на додану вартість чи отримують грошовий бонус, - пояснює Ірина Ставчук. – Натомість покупці елітних авто та позашляховиків платять підвищений збір при реєстрації транспортного засобу – до 6 тис. євро".

За підрахунками Флоріана Ейро, середні і важкі кросовери становлять майже одну п'яту автопарку Києва - 19%.

Як зазначають у НЕЦУ, так звана податкова схема «бонус-малус» вважається однією з найдієвіших фіскальних методів регулювання викидів автомобілів «Торік французький уряд витратив 193 млн євро і отримав 335 млн євро від малус, заробивши таким чином 142 млн євро», - зауважує Ірина Ставчук, додаючи, що майже в усіх країнах ЄС також діє податок на пальне, а в деяких ще й щорічний податок на авто, який також залежить від обсягів викидів СО2.

Транспорт посідає друге місце серед джерел викидів СО2 і шкідливих токсичних газів після електроенергетики, випереджаючи навіть промисловість.

З 1970 року викиди від транспорту у світі зросли вдвічі і зараз становлять близько 7 гігатон СО2 - близько 23% загальних викидів СО2 в атмосферу.

При цьому екологічний слід велосипеда у 12 разів менший, ніж у автомобіля.

Двоколісний транспорт може обходитися без токсичних батарей або моторного мастила та потребує у 120 разів менше сталі, ніж машина. Потреби у площі та ресурсах для його виробництва становлять 0,085% від потреб при виробництві автомобіля.

Оцінюючи витрати і вигоду від автомобільної та велосипедної їзди, вчені дійшли висновку, що на один кілометр їзди на автомобілі суспільство витрачає 0,15 євро, тоді як за кожен кілометр на велосипеді - отримує 0,16 євро.

Завтра у Парижі розпочнеться кліматична конференція ООН. Очікуваний внесок України до нової глобальної кліматичної угоди, яка має замінити Кіотський протокол, експерти-екологи оцінюють як непристойно скромний.

На вулицях і навіть тротуарах українських міст безроздільно панують автомобілі. Всесвітній день без авто, який відзначався 22 вересня, пройшов в Україні непомітно. В той же час вулиці Парижа в цей день були відкриті лише для велосипедистів і пішоходів.

Шість європейських міст - Осло, Мадрид, Дублін, Мілан, Париж, Брюссель – у 2014-2015 рр. заявили про плани з обмеження в'їзду автотранспорту у центр.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка