Копенгаген перевів 98% населення на «зелене» тепло

У Копенгагені 98% жителів підключені до міських теплоелектростанцій, які працюють на побутовому смітті та біомасі.

В той же час 4% споживаної містом електрики виробляє розташований у порту вітропарк, власниками якого є муніципалітет та 9 тис. дрібних приватних інвесторів, передає Беллона.ру з посиланням на журнал «Екологія і право».

Як зазначає Марк Уотс, виконавчий директор "Групи міст - кліматичних лідерів" (C40) - мережі світових мегаполісів, які борються зі змінами клімату, підхід данської столиці до міської вітроенергетики нині уважно вивчається у світі.
"У Копенгагені діяли дуже розумно, роблячи значні інвестиції у вітер протягом останнього десятиліття, - пояснює фахівець. – Неприйняття з естетичних міркувань тут подолали, зробивши місцевих жителів, у чиїх межах видимості знаходяться турбіни, пайовиками компанії".
Через п’ять років столиця Данії має намір забезпечувати половину потреб в електриці за рахунок енергії вітру, а через десять - виробляти 1% електроенергії за допомогою сонячних панелей.

Загалом до 2025 року у Копенгагені мають намір скоротити споживання тепла на 20%, використання електроенергії у комерційному секторі - на 20%, а в житловому - на 10% порівняно з 2010 роком. При цьому міська влада зобов'язалася зменшити на 50% витрати електрики на вуличне освітлення, а споживання енергії у адміністративних будівлях скоротити на 40% від рівня 2010 року. Передбачається, що на муніципальних будівлях буде встановлено 60 тис. кв. м сонячних панелей.

Копенгаген також розробив план екомобільності, згідно з яким до 2025 року 75% пересувань у найбільшому місті країни будуть відбуватися пішки, на велосипеді або на громадському транспорті, який працюватиме виключно на безвуглецевих джерелах енергії. Зокрема, близько 50% жителів добиратимуться на роботу і навчання на велосипеді, кількість пасажирів громадського транспорту збільшиться на 20% від рівня 2009 року, разом з цим 20-30% легкових і 30-40% вантажних автомобілів будуть використовувати поновлювані джерела.

Наразі 52% жителів датської столиці називають велосипед своїм основним засобом пересування, а співвідношення володіння велосипедом і автомобілем серед городян становить п'ять до одного.


У 2008 році копенгагенське метро було визнано кращим у світі.

Копенгаген, який отримав торік звання «зеленої» столиці Європи, поставив за мету перетворитися на «зелене», «розумне» і безвуглецеве місто до 2025 року і стати прикладом для інших.

Так, Векше, невелике містечко на півдні Швеції, забезпечують енергією теплоелектростанції, які працюють на відходах місцевої деревообробної промисловості. Сьогодні чверть електрики у місті, яке ще у 1996 році поставило за мету досягти безвуглецевого статусу до 2030 року, виробляється за рахунок місцевих поновлюваних джерел, а з урахуванням електрики, що надходить з шведської енергомережі, частка чистої енергії у Векше становить 65%.

Цьогоріч система теплопостачання, яка працює на біомасі, органічних відходах і газі, допомогла британському Бристолю завоювати титул "Зеленої столиці Європи". До того ж 15% споживаної містом електрики виробляється за рахунок двох вітроенергетичних установок і встановлених на школах фотоелектричних панелей.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка