Двигун, який працює від будь-якого тепла

Швидкий розвиток використання традиційних двигунів сприймався нормально до часу, коли почали звертати увагу на проблему вичерпання традиційного палива. Все частіше виникають нові ідеї та проекти, котрі шукають заміну попереднім моделям. Деколи звертають погляд в історію.

Ще в 1816 році був виданий патент на теплову машину, котру назвали економайзер. Це двигун зовнішнього згоряння, а тепер цей варіант частіше називають двигуном Стирлінга. Ця теплова машина працює не тільки від спалювання палива але й від будь-якого джерела тепла, наприклад – від сонячних променів.

2.jpg

Вже в 1908 році конструкційна досконалість двигуна Стирлінга дозволила ввести його використання для ткацьких верстатів, для обертання гвинтів суден, навіть для подачі повітря до церковних органів. Але вже після 1920 року поширилися двигуни внутрішнього згоряння, що спричинило забуття попередньої технології. 

При появі в наш час нових високоміцних термостійких матеріалів, електронних систем керування і нових технологій виробництва, двигун Стирлінга знову притягує до себе увагу.



Це поршневий двигун із зовнішнім підводом тепла від будь-якого джерела. Робоче тіло двигуна знаходиться в закритому контурі і його хімічний склад не змінюється підчас роботи двигуна. Питома потужність двигуна Стирлінга (потужність на одиницю робочого об’єму) співрозмірна потужності дизеля. 

Одна з конструкцій – розміщення циліндрів під кутом 90°. Один циліндр нагрівається зовнішнім джерелом тепла, а інший охолоджується. Циліндри заповнені газом і з’єднані один з іншим, а їхні поршні механічно з’єднані за допомогою пристрою, котрий забезпечує певний порядок їхнього руху. Гаряча порожнина з’єднана з холодною через регенератор і охолоджувач. Регенератор являється тепловим акумулятором, призначеним для уникнення втрат тепла. Він забирає тепло робочого тіла при перетіканні з гарячої області в холодну і віддає її при зворотному перетіканні робочого тіла. Матеріал регенератора повинен мати високу теплоємність і низьку теплопровідність, щоб запобігти передачі тепла до охолоджувача. Охолоджувач сприймає основну частину тепла, котра відводиться від робочого тіла. У порівнянні з дизелем, в систему охолодження двигуна Стирлінга відводиться вдвічі більше тепла.


Перевагами двигуна Стирлінга є те, що суттєво зменшується витрата на змащування, низькі викиди, малошумний, нескладне технічне обслуговування. Недоліком є те, що він громіздкий через великі розміри теплообмінників. Такі двигуни дорожчі у виробництві, але дешевші в роботі.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка