Чому варто пересісти на електромобіль

З кожним роком у Вінниці збільшується кількість водіїв, які відмовляються від авто з бензиновими чи дизельними моторами на користь електромобілів.

Електрокари приваблюють екологічністю, економністю та комфортом, передає Veжа

За словами Милослави Черній, яка стала власницею Renaut Zoe (2015 року випуску) чотири місяці тому, екоавтівка суттєво економить сімейний бюджет.

«Подорожчання бензину тепер не лякає, витрачаю 200-300 гривень у місяць на зарядку, якщо заряджаю кожен третій день, - пояснює вона. – У мого друга, який любить ганяти на спорткарі на великих швидкостях, йде 800 гривень у тиждень».

Дуже важлива для Милослави Черній і екологічність автівки. «Не люблю запаху пального у салоні, бо у дитинстві дуже закачувалася від запаху неякісного дизелю», - згадує вона.

За словами Милослави Черній, електрокар зручний та компактний. «Незважаючи на маленькі розміри, у «Зої» спокійно сідає мій "двометровий" батько, - розповідає вона. – До того ж авто надзвичайно легке у керуванні та більш маневрене: можу впихнутися туди, де звичайне авто не проїде».

Тихий хід - це як і плюс для водіїв, адже їхати у тихій машині приємніше та комфортніше, так і мінус для пішоходів, продовжує вінничанка. «У деяких електрокарах є спеціальні налаштування, щоб вмикати шум, який попереджає, що їде автівка, - розповідає вона. - Якщо людина йде і втикає в телефон, не звертаючи увагу на дорогу, то не почує».

Електрокар дуже швидко розганяється та легко гальмує і рушає, зауважує Мирослава Черній, додаючи, що у холодну пору року електрокар не потрібно розігрівати.

Мирослава Черній наголошує, що з мінус поки що у тому, що не всі кабелі на зарядних станціях підходять до авто.

«Потрібно або возити завжди свій кабель або заряджатися вдома, - нарікає вона. – Заряджаю авто вночі у гаражі на 80% - цього влітку вистачає на три дні активних поїздок містом, а взимку на два дні, адже багато енергії йде на обігрів салону».

На великі дистанції Мирослава Черній поки не їздить, бо недостатньо добре вивчила інфраструктуру зарядних станцій. «Електрокар придбали на Закарпатті, попередні власники зрозуміли, що авто з досить низькою посадкою не підходить для гірських доріг - можна втратити акумулятор, який знаходиться під автомобілем, - розповідає вона. – Машина була пригнана з-закордону – і потрібен якийсь особливий шнурок зарядки, бо мій оригінальний не підходить до наших зарядних станцій, а цей шнурок нормально коштує».

Окрім цього станції швидкої зарядки швидко «вбивають» акумулятори, каже Мирослава Черній. «Заміна акумулятора це по суті 60-70% вартості авто, - наголошує вона. - Надіюся, що скоро придумають павербенки для автомобілів».

На "Зої" вінничанка їздить тільки у ближні села, а для довгих подорожей є дизельне авто чоловіка.

За чотири місяці у вінничанки не було серйозних проблем з авто.

«Електрокар дуже розумний зламати щось практично неможливо, адже про будь-які відхилення у роботі відразу повідомляє бортовий комп'ютер: одиного разу пише: "пробій шини", а виявилося, що мені міняли шини і їх перекачали, - розповідає Мирослава Черній. - Коли заряд доходить до мінімального рівня, все вимикається автоматично: радіо, опалення, стає холодно, темно, тихо».

Мирослава Черній сіла за електрокар, оскільки веде активне соціальне життя і багато коштів витрачалося на таксі. «Говорили з чоловіком, що було би класно взяти електрокар, що є гараж, є де заряджати, - . – І якось чоловік побачив, що на Закарпатті продається машина з дуже маленьким пробігом, поїхав з другом купив її і вранці каже: вийди на вулицю, там Зоя і вона буде жити з нами".

Колишня лікарка, а нині активістка Ірина Селезньова керує Nissan Leaf вже четверту зиму. За цей вінничанка встигла пересадити всіх родичів на екологічні автівки, відкрити власний салон електромобілів, СТО, а також посприяти розвитку інфраструктури для електромобілів.

«Моя машина була третя у Вінниці, перша з'явилася у січні, друга десь ближче до літа, а 18 вересня 2016 року – у мій день народження - я стала щасливою власницею електромобіля, - згадує вона. - Зрозуміла наскільки насправді економний електромобіль, коли потрібно було за три-чотири години бути у Борисполі: я позичила автівку у друзів, а повернула з повним баком, заплативши за бензин 1500 гривень - це п'ять місяців оплати електроенергії у мене вдома, де щоночі заряджається електрокар (за день наматую 100-140 км).

За словами Ірини Селезньової, електромобіль з досить непоганою батареєю для поїздок по місту можна придбати за 8 000 доларів.

Звичайні технічні речі можуть "поправити" і на звичайних СТО, зауважує вінничанка, додаючи, що електрокар – це звичайний автомобіль, якщо говорити про ходову, гальмівну систему і трансмісію.

«Електромобіль не потребує такого технічного обслуговування, як інші машини: буквально там раз на 60 000 треба замінити мастило в редукторі - це обійдеться у 500 гривень, - пояснює вона. – Витрачаєшся лише на сезонний замін шин, миття машини та технічний огляд».

Ірина Селезньова запевняє, що у електромобілях втричі довше слугують ходова і гальмівна система завдяки електродвигуну. «Ми гальмує практично двигуном, коли опускаємо педаль акселератора, йде назад повернення енергії, а по-друге за рахунок цього авто починає "пригальмовувати" двигуном і потім зупиняється, - говорить вона. - Середньостатистичний електромобіль може їхати 140-150 кілометрів на годину, але чи потрібно так зношувати авто? - якщо будеш їхати помірковано, то проїдеш набагато більше і не потрапиш в ДТП».

Вінничанка радить не захоплюватися станціями швидкої зарядки. «Необхідно слідкувати за станом машини, яка завжди показує температуру батареї, - пояснює вона. – Краще треба організувати свій час, щоб, наприклад, стати під торговим центром і поставити свою машину не на швидку зарядку, а на більш повільну».

Люди, які пересідають на електромобілі, змінюються, зауважує Ірина Селезньова. "Серйозні клієнти", які їздили на Лексусах на ділові зустрічі та завжди вдягали костюми, через півроку приїздили в шортах та футболках та на "Ліфі", - каже вона. - Економна машина вчить їх рахувати кошти та вкладати їх у бізнес та сім'ю, вони краще зароблятимуть більше, аби придбати авто з більшою ємністю аккумулятора».

З електромобілем Ірина Селезньова відразу почала подорожувати.

«Вже через два тижні поїхали на зліт електромобілістів в Обухів, а у серпні-вересні разом із сім'єю проїхала 9000 кілометрів Європою - розповідає вона. – Моя машина виробництва 2013 року дуже багато проїхала - майже 120 000 кілометрів, з яких 100 000 - це наші подорожі Україною та Європою, але в неї досі жива батарея, не замінена, своя рідна, з досить непоганою ємністю».

Звичайно, електроавтомобілі не можна назвати абсолютно екологічно чистими автівками, каже вона, додаючи, що на їх виготовлення йде багато ресурсів, а в світі досі не існує ринку утилізації акумуляторів від цих машин. «Однак електромобілі - це втричі чистіше, - каже Ірина Селезньова. - Ринку утилізації батарей немає, але їх можна використати як акумулятор для сонячних панелей, або для зварювальних апаратів».

Наразі у Вінницькій області встановили близько 50 зарядних станцій для електромобілів.

За словами Ірини Селезньової, лише у вінницькому чаті електроавтомобілістів у Вайбері близько 200 осіб, а по місту їздить близько 250 електромобілів.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus

Щотижнева
e-mail розсилка