Британія використовуватиме вживані лопаті вітрових турбін для будівництва швидкісних тунелів

У Великобританії знайшли застосування лопатям турбін з вичерпаним терміном придатності, які раніше відправляли в установки для спалювання відходів, повідомляє ЦТС.

Спільне підприємство Skanska, Costain і Strabag (SCS), яке виконує роботи з будівництва високошвидкісної магістралі HS2, і Національний центр композитів Великобританії (NCC) почали пілотний проект, – тепер для армування бетону тунелів високошвидкісних магістралей будуть використовуватися лопаті вітряних турбін з вичерпаним терміном придатності.

SCS будує відрізок ВСМ від Нортхолта до Юстона (Лондон) протяжністю 26,5 км. Більша його частина – 21 км. буде проходити по тунелю. Передбачається, що застосування композитних матеріалів (скловолокно) при армуванні бетону дозволить скоротити викиди шкідливих речовин в атмосферу. Бетон буде армуватися прутами, вирізаними з лопатей.

2.jpg

При цьому буде проведена тільки різка полімеру, а не його спалювання або переплавлення. При такому процесі викиди вуглецю в атмосферу скоротяться на 90%.

До 2023 року в Великобританії і ЄС буде виведено з експлуатації близько 15 тисяч лопатей турбін.

За словами керівника відділу будівництва та інфраструктури NCC Грема Джеремі, цей проект вважається першим в світі. Раніше вітряні лопаті з вичерпаним терміном придатності переробляли для використання в якості будівельних матеріалів або відправляли в установки для спалювання відходів.

Фахівці SCS відзначають, що бетон, армований скловолокном, спочатку буде використовуватися в конструкціях з низькою напругою. Це шпали на тимчасових під'їзних шляхах, верхні секції бетонних стін і опорні цоколі.

Основним критерієм використання бетону стане те, що він повинен витримувати вагу завантаженого вагона (100 тонн). За результатами випробувань компанія має намір його використовувати в усіх бетонних конструкціях.

«Лопаті вітряних турбін надзвичайно важко утилізувати. Ідеї про те, що з ними робити, варіюються від перетворення їх в дитячі гірки на ігровому майданчику до переробки в гранули для клею і фарб. Наша ініціатива щодо застосування композитних матеріалів при армуванні бетону значно знижує викиди вуглецю, утворюється при перепрофілюванні лопатей», - відзначає директор Департаменту інноваційних проектів SCS Харрісон охар.

Повторне використання старих турбінних лопатей знижує кількість відходів, попит на нову сталь і викиди вуглецю, що утворюється при виробництві бетону.

«Якщо наш перший в світі пілотний проект пройде успішно, ми можемо побачити, як відходи енергетичної галузі стануть важливим матеріалом для будівельного сектора в майбутньому», - підсумував Роб Кернс.

Відзначається, що виробництво бетону, армованого лопатями турбін, вже почалося.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка