Як заряджати електромобілі мешканцям багатоповерхівок?

Електромобіль - це ідеальний транспорт для міста. Більшість містян щодня проїжджають менше 100 км, тому навіть найдешевший електромобіль задовольнить потреби людей, у яких щоденний маршрут обмежується точками дім-робота-магазин-дім.

Але це при умові, якщо у власника електрокару є можливість зарядити автівку (це займає в середньому від 3 до 6 годин - від звичайної розетки).

Якщо ж власник електромобіля живе у багатоповерхівці, то він може зіштовхнутися з проблемою - як йому вивести розетку на парковку?


Проблема


Є два типи проблем, при облаштуванні зарядної точки для електромобіля:

  1. технічні

  2. бюрократичні


Технічні проблеми - це коли власник електромобіля підходить до вирішення проблеми, використовуючи неправильне технічне рішення.

Наприклад, дехто виводить розетку на фасад будинку. Але щоб розеткою ніхто не користувався - ховає її у сейф:

Таке рішення має ряд недоліків:

  • це некомфортно для власника електромобіля

  • це досить дорого

  • це небезпечно - клас захисту корпусу повинен бути IP-54, інакше при поганих погодних умовах це небезпечно для життя

  • це недовговічно - сейфи незабаром заржавіють

  • це неестетично


Бюрократичні пробеми - це коли керуюча компанія багатоповерхівки (ЖЕК, ОСББ) - просто не дозволяє підключити зарядну станцію.

Причин для заборони вони можуть придумати тисячі. Але зазвичай основна причина відмови має наступний вигляд:

Для вирішення такої проблеми, власники електромобілів іноді йдуть на досить радикальні та непопулярні кроки.

Наприклад, ми раніше писали про мешканця елітної багатоповерхівки, якому прийшлося спускати кабель із вікна 12-го поверху:

Таке рішення має також низку недоліків:

  • це небезпечно для життя - як власника, так і сусідів

  • це абсолютно не комфортно - потрібно декілька разів підійматися і спускатися, щоб поставити автівку на зарядку

  • це неестетично



Вирішення проблем


Правильне вирішення проблеми має два підходи:

  1. коли вирішенням проблеми займається сам власник електромобіля

  2. коли вирішенням проблеми займається керуюча компанія (ЖЕК, ОСББ)


1. Якщо вирішенням проблеми займається сам власник електромобіля:


Технічну проблему вирішити досить просто - для цього потрібно придбати зарядку, яка саме для цього і створена. 

Це має бути антивандальна зарядка (бажано - з металевим корпусом) із класом захисту IP54. Також, там має бути розетка типу Mennekes (розетка дає струм лише тоді, коли до неї підключено автівку. Тобто, якщо діти спробують засунути у цю розетку цвях, то вона їх струмом не вдарить). Також зарядка повинна мати можливість обмежувати доступ лише для власника - наприклад завдяки RFID-карткам.

Детальніша інформація та список зарядок, які підійдуть для таких цілей можна переглянути ось ТУТ.


Бюрократичну проблему буде вирішити складніше.

Якщо у вас створене ОСББ і вам вдасться домовитися із головою ОСББ та сусідами про виведення зарядки, то вирішення проблеми зводиться лише до технічної реалізації.

Якщо ж у вас керуюча компанія (переважно у новобудовах), яка вимагає, щоб все було “по закону”, то вам прийдеться вирішувати це питання також із енергопостачальною компанією. У такому випадку вам краще це робити спільно із сусідами, які також мають або хочуть придбати електромобіль - тоді це вийде трохи дешевше. Або ж потрібно звернутися до компаній, які займаються документальним оформленням підключення зарядок. Проте в будь-якому випадку, це питання буде вирішуватися досить довго.

Недоліками цього способу є:

  • вся організаційна робота по виведенню зарядки лягає на плечі електромобілістів

  • всі фінансові витрати за підключення зарядки бере не себе власник електромобіля

  • займає досить багато часу



2. Якщо вирішенням проблеми займається керуюча компанія (ОСББ, ЖЕК):


Це найбільш цивілізований та європейський підхід до вирішення проблем.

Технічна проблема вирішується досить просто - керуючій компанії потрібно встановити “розумні” зарядні станції, які будуть ідентифікувати мешканців і вести облік споживання ел.енергії по кожному з них. Список зарядок, які підходять для цих цілей, можна переглянути ось ТУТ.

Окрім цього, керуючій компанії потрібно налаштувати онлайн-моніторинг за роботою станції, щоб можна було обрати правильну модель співпраці із мешканцями-власниками електромобілів.

Щодо способу оплати за використану ел.енергію - кожна керуюча компанія може вибрати для себе найзручніший формат:

  • для всіх мешканців зарядка безкоштовна 

  • мешканці повертають лише собівартість спожитої електроенергії

  • продаж мешканцям електроенергії по тарифу, вищому ніж собівартість електрики, що дає змогу керуючій компанії окупити інвестиції у зарядну інфраструктуру

Цей спосіб майже не має недоліків для жодної зі сторін (за вийнятком тих випадків, якщо керуюча компанія встановить надто високі тарифи на ел.енергію для електромобілістів).

Але, навіть якщо тариф на зарядку для мешканців буде вищим, ніж собівартість ел.енергії, то власникам електромобілів варто розуміти, що будівництво зарядної інфраструктури - процес складний і дуже дорогий. І значно краще відразу комфортно заряджатися на якісній зарядці, ніж самому інвестувати значні кошти та час на встановлення зарядки.



Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus

Щотижнева
e-mail розсилка