Як в Україні будуть оформляти сертифікати енергоефективності будівель

В Україні сертифікати енергоефективності будуть оформляти будинки-учасники «теплих» програм за державні та європейські кошти.

Введення нового документа передбачає законопроект «Про енергетичну ефективність будівель», який Верховна Рада нещодавно прийняла в першому читанні, передає Domik.ua.

За словами заступника голови Комітету ВР з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства Олени Бабак, для видачі сертифіката необхідно провести енергоаудит будинку та визначити клас його енергоефективності: від А — найвищий до F — найнижчий.

«До сертифікату повинен додаватися звіт про рівень споживання енергоресурсів, місця найбільших тепловтрат і перелік заходів необхідних для підвищення енергоефективності будівлі, - говорить фахівець.
В Європі сертифікація обов'язкова для всіх будинків, квартир та інших приміщень, які продаються і здаються в оренду, а також новобудов. Крім того, існують вимоги до будівель органів влади, які часто відвідуються громадянами, — різного роду прийомним, сервісних центрів, розповідає Олена Бабак, наголошуючи, що Україна взяла на себе зобов'язання гармонізувати своє законодавство з європейським.

Однак при роботі над українським законопроектом було прийнято рішення відійти від тексту європейської директиви і не вимагати сертифікат при кожній покупці або продажу, пояснює заступник голови Комітету ВР з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства.

«В нинішньому законопроекті, який пройшов перше читання, запропоновано інший порядок: сертифікати знадобляться тільки в тому випадку, якщо будинок буде отримувати державну допомогу на енергомодернізацію, наприклад, «теплий» кредит, - каже Олена Бабак. – При цьому такий документ буде оплачуватися за рахунок державної допомоги і держава контролюватиме, наскільки раціонально використані надані гроші і який економічний ефект дала реконструкція».
Також закон зобов'язує продавця житла надати покупцю сертифікат енергоефективності тільки в тому випадку, якщо того вимагає цей документ, додає фахівець.
«Це важлива інформація для покупця нерухомості, адже витрати на експлуатацію — частина вартості товару: можна купити дешевий будинок, але з протягами і на опалення піде багато грошей, а можна – дорогий зате з низькими експлуатаційними витратами, - каже Олена Бабак. - З додатку до сертифікату покупець квартири в багатоповерхівці може дізнатися про стан будинкових комунікацій, місць загального користування та оцінити, у що у майбутньому обійдеться реконструкція будинку».
Зазвичай сертифікат оформляється на весь будинок, продовжує вона. «Для покупця квартири, який вимагає сертифікат енергоефективності, можна взяти копію загальнобудинкового сертифіката: характеристики внутрішніх комунікацій та зовнішніх стін для всіх спільні, - пояснює фахівець. – Виняток можуть становити квартири, характеристики яких істотно відрізняються. Наприклад, якщо це житло відключено від загальної системи опалення і опалюється автономно - тоді потрібно окремо оцінити ефективність такої системи і зробити сертифікат на цю квартиру».

Якщо загальнобудинкового сертифіката немає, продавець повинен його замовити для окремої квартири, говорить Олена Бабак.

«При цьому обстежується весь будинок, адже квартира використовує загальні комунікації, - пояснює фахівець. – Таким сертифікатом можуть користуватися й інші мешканці будинку при продажі житла – аби покупець погодився прийняти такий документ».
Згідно з законом, всі видані сертифікати на будинок заносяться у загальну базу даних, яка буде публічною, розповідає Олена Бабак. «Мешканці можуть використати сертифікат виготовлений для однієї квартири для оформлення «теплого» кредиту, частково відшкодувавши сусіду витрати на оформлення документу, - каже фахівець. – У законопроекті ми не описуємо цих процедур - вони будуть унормовані урядом в методиці визначення енергоефективності будівлі».

Після проведення термомодернізації будинку потрібно виготовити новий сертифікат енергоефективності також за рахунок державної допомоги: аби оцінити ефективність модернізації, потрібно порівняти «до» і «після».

«Ми пропонуємо органам місцевого самоврядування при реконструкції комунальних будівель (шкіл, дитячих садків, лікарень тощо) також виготовляти сертифікати, щоб правильно оцінювати ефективність своїх інвестицій, - підкреслює фахівець. – Термін дії документа — п'ять років, після чого в разі потреби потрібно буде знову проводити аудит».
Сертифікати енергоефективності знадобляться і новобудовам, продовжує фахівець.

«Сертифікат, згідно з проектом закону, є невід'ємною частиною документації на будинок та повинен передаватися забудовником новим власникам, - розповідає Олена Бабак. – Причому в законі є норма, що аудитор, який видав сертифікат, несе за це відповідальність протягом усього терміну дії документа. Тобто, якщо мешканці, яких проінформували про високий клас енергоефективності будинку, раптом виявлять, що будинок споживає набагато більше тепла, ніж належить, вони протягом п'яти років можуть подати в суд на аудитора і зажадати від нього відшкодувати їм збитки».
Шановні читачі! З’явилась можливість знайти спеціаліста для будівництва сонячної електростанції без посередників.
Оберіть свою область на карті
Більше 100 спеціалістів по монтажу сонячних електростанцій у всіх областях України

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка