У Полтаві переробляють старі автомобільні мастильні фільтри у нові

У Полтаві завод «Колан» переробляє відпрацьовані автомобільні мастильні фільтри та виготовляє на їх основі нові.

Підприємство, яке здатне утилізувати близько 3 тисяч фільтрів за зміну, могло б стати справжнім екологічним брендом регіону, передає ЕнергоЛайф.інфо

Однак населення не розуміє необхідності утилізації відпрацьованих автомобільних запчастин, зазначає директор заводу «Колан» Георгій Колтунов. «У Полтавській області зареєстровано 375 тисяч автомобілів(близько 58 тисяч – в обласному центрі), на кожному з яких приблизно двічі на рік міняються масляні фільтри, - говорить фахівець. – Разом з тим, за 10 років роботи ми утилізували 140 тисяч масляних фільтрів, зокрема, у 2016 році - тільки кілька сотень».

Тільки у Полтаві відпрацьовані за рік мастильні фільтри утворять коло радіусом 1,5 кілометри, запевняє замісник гендиректора заводу «Колан», голова екологічної ради Полтавської області, професор кафедри прикладної екології та природокористування ПНТУ ім.Кондратюка Юрій Голік. «Маслом, яке в них зібралося, можна наповнити цистерну, - розповідає фахівець.

Завод «Колан» переробляє відпрацьовані масляні фільтри у нові понад 10 років, розповідає Георгій Колтунов. «Мій батько працював на заводі «Лтава» конструктором (нині ПАТ завод «Лтава») і якось спробував запровадити виробництво нового продукту - мастильних фільтрів, але видавлювати корпуси з металу не було можливості – їх просто рвало, - розповідає директор заводу «Колан». - Тоді він вирішив використовувати корпус відпрацьованих фільтрів для виробництва нових: поставив станок надворі і узяв двох працівників, які різали ці фільтри».

Під час роботи мастило розбризкувалося на десятки метрів і нищило все навкруг, продовжив Георгій Колтунов. «Поряд стояв пожежник, який у разі чого повинен гасити мастило, яке могло зайнятися, - згадує син експериментатора. - Увечері все це змивалося в ливневу каналізацію, і начебто нічого страшного не відбувалося, але на місці мастильних плям усі живі організми – мушки, жучки, черв’ячки – вимирали і навіть трава не росла».

Звідтоді родина Колтунових намагається працювати без шкоди для навколишнього середовища. За роки копіткої роботи Георгію Колтунову вдалося розробити і запатентувати в Україні, Росії та десятках країн світу екологічно безпечну технологію переробки фільтрів.

Технологія полягає в тому, що відпрацьовані фільтри розрізаються на спеціальному устаткуванні, очищаються, відпрацьовані деталі йдуть на переплавку (металічні – до металу, гумові – до гуми). Основа вимивається та слугує для створення нових фільтрів. Так реалізується принцип рециклінгу – коли деталі можуть повертатися у повторний господарський обіг багато разів. Сьогодні злите з відпрацьованих фільтрів масло відправляється до спеціальних підприємств на переробку, а у майбутньому завод «Колан» планує зайнятися його утилізацією самостійно за шведською технологією.

Промаслений папір після віджимання з нього машинного масла спалюється для отримання теплової енергії, яка використовується, приміром, для обігріву приміщення. Як результат, в ході переробки масляних фільтрів залишається мінімум відходів.

«За 10 років роботи ми здали на переробку 65 тонн відпрацьованого масла службам утилізації, - розповідає Георгій Колтунов. – В умовах роботи утворилось максимум 500 кг промасленого ганчір'я».

На заводі «Колан» основи з відпрацьованих фільтрів використовуються для виробництва нових – також за унікальною запатентованою технологією.

У той час, коли звичайний фільтр пропускає у двигун неочищене масло (при холодному пуску, забрудненні основної очисної штори, підвищеному тиску – якщо різко натиснути на педаль газу), фільтри «Колан» мають захист перепускного клапана, тому масло завжди фільтрується і ніколи не потрапляє до магістралі.

Автомобілістам, які приносять на переробку фільтри «Колан»,  підприємство-виробник доплачує, оскільки 70% деталей, що були використані у фільтрі, повертаються у повторний обіг. За переробку фільтрів інших марок зобов’язаний платити клієнт – 32 грн за маленький та 48 грн за великий

«Ми можемо запропонувати бізнесу екологічно безпечну технологію, яка не потребує додаткових затрат, наголошує Георгій Колтунов. «Можливо, колись Україна стане більш цивілізованою державою, і наші співвітчизники усвідомлять, який канцерогенний удар наносять власній землі», - підсумував він.

Згідно з українським законодавством, відпрацьовані автомобільні масляні фільтри не повинні потрапляти на полігони твердих відходів, адже належать до третього класу небезпеки. Зокрема, 1 літр масла забруднює до 60 кубічних метрів підземних вод. Однак лише частина фільтрів – мова йде про автобусні – спалюються у великих печах, що завдає непоправної шкоди навколишньому середовищу.

Шановні читачі! З’явилась можливість знайти спеціаліста для будівництва сонячної електростанції без посередників.
Оберіть свою область на карті
Більше 100 спеціалістів по монтажу сонячних електростанцій у всіх областях України

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка