У Білорусі розробляють зарядку для електромобілів потужністю 22 кВт за €1448

На розташованому у Вітебську(Білорусь) підприємстві «Витязь» розробляють комерційні версії зарядних пристроїв для електромобілів потужністю 22 кВт за 3 тисячі рублів (1 448 євро).

Компанія, відома українцям як виробник телевізорів, працює над проектом створення електрозаправок з весни 2016-го, передає Onliner.by

Як зазначає головний конструктор ВАТ «Витязь» Олександр Борис'ович, наразі розроблена конструкторська документація, виготовлено два дослідних зразка. «За результатами випробувань були видні недоліки, які ми виправили у наступній моделі: перший зразок був вище і ширше, ніж другий, який не лише став меншим, а й отримав іншу конструкцію та дизайн, - розповідає фахівець. - Сьогодні ми знаходимося на стадії отримання сертифікатів на зарядну станцію і готуємося до серійного виробництва".


Розроблювані на "Витязі" станції підтримують зарядку автомобілів трифазним струмом, продовжує Олександр Борис'ович. «Зарядки можуть працювати в режимах Mode 1 і Mode 3 - це "повільний" режим від побутової мережі і, на вибір, "швидкий" або "повільний" від трифазної з максимальною потужністю до 22 кВт, - наголошує він. - Nissan Leaf зарядиться до 80-90% приблизно за годину".

У виготовлених на «Витязі» зарядних пристроях на відміну від закордонних станцій є додаткові "розетки". «Ми перші розмістили роз'єм для невеликих транспортних засобів – гіроскутерів, у той же час для деяких типів роз'ємів потрібні перехідники, - пояснює головний конструктор підприємства. – Такі станції можна встановлювати на паркінгах біля магазинів".


Білоруські "стовпчики" відповідають стандарту захисту IP54, якого достатньо для встановлених на відкритому повітрі зарядних пристроїв, зауважують спеціалісти, додаючи, що вирвати установку не можна.

Зарядна станція для електромобіля також має RFID-приймач для зчитування картки клієнта, GSM - модуль для зв'язку з сервером, контролер для підключення автомобіля та інші компоненти.

Крім карти доступу (наприклад, з передплаченими "заправками"), з системою можна взаємодіяти за допомогою вже розробленого мобільного додатку. Зараз взаємодія зі станцією відбувається через її серійний номер і SIM-карту. Однак як саме реалізувати процес, буде вирішувати оператор через програмну платформу, в якій передбачені алгоритми і всі елементи - від клієнтського додатка до серверного зі збором статистики по споживаній потужності та сеансів, з можливістю додати якісь свої "фішки".


«Система передаватиме сигнал через стільникову мережу, зв'язуватиметься з сервером, відправляючи дані з безконтактної картки з позитивним балансом, - розповідають фахівці. – У випадку успішної ідентифікації підсвічування у верхній частині стовпчика змінює колір на синій і починається процес подачі енергії. Коли індикатор зелений - станція вільна, червоний - аварійна ситуація».

Питання з оплатою також буде в компетенції оператора: розраховуватися за години, кіловати або сесії.

На даний момент "Витязь" зосередився на розробці міського варіанту зарядок для електромобілів.

"Наші станції призначені для місць, де машина гарантовано простоїть тривалий час - годину, дві, три, - це стоянки, парковки біля бізнес-центрів і великих магазинів, - пояснює заступник головного конструктора ВАТ «Витязь» Дмитро Харін. – Наразі потенційні клієнти цікавляться параметрами».

Що стосується розробки "швидких" зарядок, то питання залишається відкритим. За словами фахівців, це складний проект, який потребує підведення дуже великих потужностей: "У нас проблема з проведенням випробувань навіть на 22 кВт: доводиться перекладати мережу - не вистачає перерізу кабелю, - пояснюють інженери. – А потужність, що підводиться до "швидких" систем, на порядок вище". До того ж установка потужних зарядок ефективніша за межами великих населених пунктів, зауважують на «Витязі».

Розроблені на «Витязі» станції зарядки для електромобілів можуть встановлюватися поодинці, а також кластерами. «У останньому випадку з'явиться одна "материнська" установка з повним набором можливостей і модулів зв'язку і підключені до неї "дочірні" станції, - пояснюють інженери. - Кластери, серед іншого, дозволять перерозподіляти енергію: під'їжджає, наприклад, швидка, якій потрібно зарядитися дуже швидко, - всі інші стовпчики стають на паузу і спецмашина отримує всю потужність".

Зарядна електрозаправка «Витязь» коштуватиме 3 тисячі рублів(1148 євро), тоді як вартість імпортних аналогів сягає близько 3 тисяч євро.

Наразі однин «стовпчик» на підприємстві складають п'ять днів, однак за умови серійного виробництва та роботи у кілька змін випуск прискориться, а ціна може зменшитися.

На даний момент білоруський зарядний пристрій для електромобілів допрацьовують і готують до польових випробувань. Передбачається, що один з перших зразків буде встановлений на автостоянці у Вітебську.

Шановні читачі! З’явилась можливість знайти спеціаліста для будівництва сонячної електростанції без посередників.
Оберіть свою область на карті
Більше 100 спеціалістів по монтажу сонячних електростанцій у всіх областях України

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка