Електрозарядна мережа: Як доїхати на електромобілі з Києва до Одеси

Влітку на електрокарі можна комфортно доїхати з Києва до Одеси - зарядні станції встановлені на відстані 70 км. 

Про це розповів прихильник і популяризатор електричних авто Михайло Плужников, який у 2016 році пересів на електрокар Nissan Leaf 2013 року, передає УП: Економічна правда

За два роки він проїхав на Nissan Leaf всі області, крім окупованих. За його словами, на початку 2017 року зручніше було пересуватися на електрокарі у напрямку Львова завдяки наявності зарядної інфраструктури і якісного дорожнього покриття.

Влітку стало комфортніше їздити до Одеси: з'явилася мережа зарядних станцій, які розташовані на відстані 70 км.

Як радить Михайло Плужников, їхати на Nissan Leaf до моря влітку бажано вночі, щоб не перегрівати акумулятор. "У непідготовленої людини перша подорож триватиме 10-11 годин, а друга - вже 8 годин, - пояснює він. - При цьому час подорожі залежить не від швидкості електрокара і не від швидкості зарядної станції".

Nissan Leaf доведеться заряджати чотири-шість разів залежно від маршруту. Чимало часу власник авто буде витрачати на пошук водіїв традиційних авто, які часто паркуються на місцях для зарядки електромобілів, пояснює Михайло Плужников.

"Знадобиться час і на запуск зарядної станції, - наголошує він. - Крім того, електрокар може відмовлятися від зарядки, або зарядка буде відмовлятися заряджати авто: мені знадобився рік, щоб підготуватися до різних випадків". 
Nissan Leaf має два роз'єми: CHAdeMO і J1772 (Тип 1) - для постійного і змінного струму.
"Через роз'єм CHAdeMO електрокар заряджається швидше, - розповідає Михайло Плужников. - У цьому разі швидкість процесу обмежується лише можливостями батареї: Nissan Leaf, під'єднаний до станції потужністю 22 кВт постійного струму, зарядиться до 80% за 30 хв". 

Через роз'єм J1772 електрокар заряджається повільно. 


Nissan Leaf підключений до зарядної станції через роз'єм J1772

"У цьому разі швидкість зарядки батареї обмежується потужністю вбудованого в електромобіль перетворювача змінного струму у постійний, - розповідає власник електрокара. - Вбудований у Nissan Leaf перетворювач має потужність 6 кВт, тому авто під'єднане до зарядної станції змінного струму потужністю 22 кВтотримає не всі 22 кВт, а лише 6 кВт - до 80% батарея буде заряджатися 3 год".
Наприклад, в американську Tesla вбудований перетворювач потужністю 9 кВт, у європейську нову версію Tesla - 16,5 кВт, у європейську стару версію Tesla - 22 кВт, у Renault Zoe - 22 кВт. Тож подорожувати Україною на Renault Zoe чи Tesla можна і на зарядках із змінним струмом. 

Однак власники Nissan Leaf вимушені шукати зарядні пристрої постійного струму, які за 30 хвилин заряджають 80% батареї, каже Михайло Поживанов. 
"Цього вистачає, щоб доїхати до наступного зарядного пристрою, - запевняє він. - Заряджати батарею понад 80% нема сенсу, оскільки 20%, що залишаються, треба заряджати ще 1 год: це особливість технології сучасних акумуляторів: чим більше заряджена батарея, тим повільніше йде процес зарядки".
Зарядка електромобілів в Україні у порівнянні з ЄС майже безкоштовна, розповідає Михайло Плужников. "Зарядити Nissan Leaf на швидкій зарядці до 80-90% коштує не дорожче 100 грн, - пояснює він. - Якщо взяти мою подорож Карпати-Київ, то вийшло 654 грн на вісьмох зарядних станціях - це в один бік за відрізок майже 800 км: середня вартість 0,6-0,8 грн за км за зарядку на швидких станціях".

Можна використовувати і повільні зарядки, наприклад, від клубу "Електроавтосам" з промисловими розетками, якими володіють власники готелів та АЗС, продовжує власник електрокара. "Деякі з них безкоштовні, а в деяких випадках необхідно просто компенсувати власнику витрати на електроенергію", - пояснює Михайло Плужников.

Швидких зарядних станцій в Україні удесятеро менше, ніж звичайних. Так, найбільша українська мережа "Автоентерпрайз" оперує 1 417 станціями, з яких лише 161 швидка - порт CHAdeMO - потужністю 20-40кВт. Ще є 1 256 звичайних зарядних станцій - порт SAE J1772 - потужністю 10-30 кВт.


Ще одна українська мережа звичайних зарядних станцій "Тока" налічує 62 звичайні зарядні станції, які майже всі вони розташовані у Києві та Одесі. Є також мережа зарядних станцій Go To-U, яка складається з 80 станцій - більшість з них розташовані на АЗС "ОККО". Проте все це повільні зарядні станції.

Фірмових зарядних станцій Tesla в Україні поки нема. Компанія лише планує будівництво двох зарядних станцій в Україні.

Найзручніше аналізувати зарядну інфраструктуру України і держав Європи за допомогою сайту plugshare.com.

Цієї зими Михайло Плужников, їздив у Карпати. 
"За температури -22 градуси, повертаючись до Києва, на одному заряді проїхав 104 км з обігрівом салону, - розповідає він. - Якби була температура - 10 або -5, запас ходу перетворився би на 115 і 120 км відповідно(розвіює популярний міф про надзвичайно низький запас ходу електрокара взимку)".
На гірськолижному курорті Красія електрокар заряджав від звичайної розетки, продовжує Михайло Плужников. «Поки я катаюся на лижах, буде "повний бак", щоб їхати далі", - каже він. 


Інфраструктура зарядних станцій, особливо на міжміських дорогах, розвивається повільно через низку причин.

1. Відсутнє законодавство. Для продажу електроенергії необхідно мати ліцензію. Отримати її можуть компанії рівня обленерго чи ДТЕК, тому в очах Державної фіскальної служби власники зарядних станцій майже поза законом.

2. Мала кількість електрокарів. До 1 березня 2018 року в Україні було 6 613 електромобілів. На кінець 2016 року у Франції було зареєстровано 67 тис електрокарів, у Німеччині - 41 тис, у Норвегії - 99 тис.
3. Запас ходу найпоширенішого в Україні електрокара Nissan Leaf - 90-120 км. Тобто електрокар - це засіб пересування в межах міста і приміській зоні.

4. Складна і коштовна процедура приєднання до електромереж.

5. Відсутні стимули для інвестицій в ринок.

За даними головного сервісного центру МВС, в Україні до 1 березня 2018 року було зареєстровано 6 613 електромобілів. 


Майже 56% з них зареєстровані у Києві (1 566), Одеській (1 106) і Харківській областях (949). При цьому 81% електрокарів в Україні - це Nissan Leaf і близько 80% електрокарів - уживані. Типовий електромобіль в Україні - це старий Nissan Leaf із середнім запасом ходу залежно від пори року 90-120 км.


Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus

Щотижнева
e-mail розсилка